Így kerekedj felül az állásinterjún, ha katasztrofális a HR-es

szerző: Jobline
2015 január 05. Szóljon hozzá

Bármelyik állásinterjún eljöhet az a pillanat, amikor úgy érzed, nem jó irányban mennek a dolgok. Ilyenkor általában még lehet fordítani a meccsen, csak egy kis lélekjelenlét és ravaszság kell hozzá.

Számos oka lehet annak, hogy a HR-es nincs a helyzet magaslatán, és előfordulhat, hogy hiába vagy alkalmas és felkészült, emiatt nem kapod meg az állást. Lynda M. Bassett, a Monster.com szakértője a tökéletlen kiválasztási szakemberek három alaptípusát mutatja be, akiktől át kell venni a kezdeményezést, ha jól akarunk kijönni a helyzetből.

A szétszórt HR-es
Az ilyen típusú interjúztató késik, felkészületlen, az irodájában felejti az önéletrajzodat, és látszik rajta, hogy különösebben nem is kíváncsi rád.
Megoldás: kapjon egy kis időt a HR-es, hogy rendezze a sorait. Hiszen lehet, hogy egyébként jó szakember, de éppen magánéleti problémái vannak vagy túlterhelt. Kérdezd meg, szeretné-e, ha mesélnél arról, miért érdekel a munka és miért gondolod, hogy alkalmas vagy a feladatra. Valószínűleg pozitív választ fog adni (azt mégsem mondhatja, hogy nem érdekli a válaszod, hiszen ez a munkája), és erre az esetre legyen egy tömör és frappáns történeted, amivel fel tudod kelteni az érdeklődését. Ügyelj arra, hogy kedves, barátságos és higgadt legyél, elvégre az interjú rólad szól, ezért nem engedheted, hogy zilált beszélgetőpartnered még rosszabb lelkiállapotba kerüljön, és mindent elrontson.

A szószátyár
Kifoghatsz egy olyan HR-est is, aki lelkesen ecseteli a meghirdetett állás előnyeit, magasztalja a céget, és egészen belefeledkezik az előadásba. Ez nagy baj, mert legfeljebb egy órád van arra, hogy eladd magadat, ezért meg kell állítani a szóáradatot, de tapintatosan.
Szerencsére a szószátyár embereknek is kell néha levegőt venni, vagy újabb gondolatmenetbe akarnak fogni, és előtte megállnak egy pillanatra. Ilyenkor kell közbelépni. Jó módszer, ha felteszel egy kérdést, és rögtön válaszolsz rá. Például: „Hogyan alakulnak a munkafolyamatok az osztályon? A korábbi helyemen például készítettem egy nagy falinaptárt, amibe beleírtam, hogy kinek mit kell leadnia és mikor. Így mindenki tisztában volt az ütemezéssel, nem kellett senkit nógatni, és időben elkészültünk a projektekkel.” Egy ilyen közbevetéssel meg tudod határozni a beszélgetés új irányát.
Szintén jó módszer, ha adsz valami olvasnivalót a HR-esnek, például a portfóliódat, és rögtön arról tudtok beszélgetni, milyen képességeid és tapasztalataid vannak.
Ebben az esetben is fontos, hogy maximális érdeklődéssel és tisztelettel viseltess a szakember iránt, mert ha látja rajtad, hogy kezdesz ingerült lenni, negatív gondolatai támadhatnak veled kapcsolatban.

Forrás: Jobline


A pályát tévesztett

Gyakori eset, hogy valakinek nem azt a munkát kellene végeznie, amit, de nem tud róla, vagy kénytelen volt elfogadni a rábízott feladatot. Ilyen esetben át kell venni a kezdeményezést, és megmutatni, hogyan is fest egy valódi állásinterjú.
Megfelelő kérdésekkel-válaszokkal terelgetni kell az inkompetens szakembert, hogy egyrészt kiderüljön, valóban neked való-e a meghirdetett poszt, és ő is megismerhessen téged. Itt is jó ötlet a portfólió bevonása, mert a segítségével szépen el tudod magyarázni, ki vagy és miért érdekel az állás.

A HR-esek akármelyik említett típusával találkozol, ne feledd, hogy bizonyos mértékben irányítani tudod a kommunikációt. A legfontosabb cél, hogy minél több hasznos információ derüljön ki rólad, és ezek megragadjanak a HR-es emlékezetében.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)