9 dolog, amit jobb, ha nem osztasz meg másokkal a munkahelyeden

szerző: Jobline
2015 augusztus 19.

Fontos, hogy közvetlenül viselkedj a kollégákkal, de meg kell húzni a határt. Ez nem könnyű: mi az, ami még a többiekre tartozik, és miről édemes mélyen hallgatni?

Sok kellemetlenséget okozhat, sőt akár a karrieredet is veszélyeztetheti, ha a kelleténél több személyes információt osztasz meg magadról a munkahelyen vagy másokkal kapcsolatban teszel bizonyos kijelentéseket. Íme kilenc dolog, amit fedjen diszkrét homály az irodában, de még a céges tréningen bekövetkező szolid italozás közben is.

1. Facebookos tevékenység
Nem kell a kollégákat barátnak jelölni, vagy ha olyan jó a kapcsolat, hogy mégis, az érzékeny információkat akkor is érdemes elrejteni előlük. Óhatatlanul posztolhatsz olyasmit, ami rájuk nem, csak a szűkebb baráti körre és a rokonságra tartozik.

2. Mások negatív megítélése
Minden munkahelyen vannak alulteljesítő, intrikus vagy más szempontból kellemetlen kollégák. Nem szabad a hátuk mögött panaszkodni rájuk vagy szidni őket, mert a negatív megjegyzés árnyéka arra vetül, akitől származik, és a probléma ettől nem oldódik meg: ha a vezetés nem lép a tökéletlen munkatárssal kapcsolatban, semmi értelme szót vesztegetni rájuk.

3. Politikai vagy vallási nézetek
Komoly törésvonalak keletkezhetnek a munkahelyi közösségben, ha a kollégák elkezdenek politikai vagy vallási nézetekről vitatkozni, netán veszekedni. Hitbéli kérdésekben amúgy sem nagyon lehet meggyőzni másokat, mert ezek kényes dolgok, amit a legtöbben nagyon komolyan vesznek, fölösleges tehát az ilyen témákat feszegetni.

 

Forrás: Jobline

 

4. Bulizási szokások
Az emberek már csak olyanok, hogy ha hétfőn valaki azzal jelenik meg az irodában, milyen jól berúgott szombaton, elterjesztik róla, hogy alkoholista, és nem veszik komolyan. Mindenkinek magánügye, mikor mennyit iszik vagy hogyan viszonyul egyéb tudatmódosító szerekhez, és elemi érdeke, hogy erről illetéktelenek ne szerezzenek tudomást.

5. Jövedelmi helyzet
Szintén feszültséget kelthet, ha valaki a pénzügyeiről árul el információkat. Amikor arra panaszkodik, milyen rosszul áll anyagilag, azt gondolják róla, sajnáltatni akarja magát, ellenkező esetben pedig irigykedni fognak és megorrolnak rá, amiért a sok pénzével dicsekszik.

6. Hálószobatitkok
Már a neve is mutatja, hogy ami a hálószobában történik, az nem tartozik másra. Amennyire kellemetlen mások intim titkaiba bepillantást nyerni, a többiek számára ugyanolyan kínos a mi magánéletünk titkairól értesülni. Adódhatnak ugyan olyan munkahelyi közösségek, ahol az ilyesmi nem számít tabunak, de ez nagyon ritka.

7. Mások nemi identitása
Ez végképp a legszigorúbban vett magánügyek szférájába tartozik, és a lehető legízléstelenesebb dolog valakinek a nemi identitását firtatni, különösen abból gúnyt űzni.

8. A munkához való viszony
Az emberek nem kis része utálja a munkáját, ám legyen ez bármennyire feszítő érzés, nem kell folyamatosan hangoztatni. Csak elrontja a kedvét azoknak, akik kevésbé utálják, amit csinálnak. Ráadásul hamar az utcán találhatjuk magunkat, ha a főnökség fülébe jut, és zokon veszik negatív hozzáállásunkat.

9. Durva, diszkriminatív viccek
A viccek mesélésének megvan a maga helye és ideje, a munkahely és a munkaidő azonban nem tartozik ezek közé. Vannak egészen szórakoztató durva és diszkriminatív viccek, amelyek megfelelő körben elmesélve nem sértenek senkit, az irodában azonban biztos akad valaki, aki a poént valamilyen okból kellemetlennek találja.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen