Hozd rendbe a LinkedIn-profilodat!

szerző: Jobline
2016 március 09.

A LinkedIn-profil az egyik leghatékonyabb eszköz, akár álláskeresésről, akár hálózatépítésről van szó. A szolgáltatás mára annyira sokrétűvé vált, hogy nagy műgonddal kell csiszolni az egyéni profilokat az optimális hatás elérése érdekében.

A címsor csaliszövege, azaz a mottó
„Új kihívásokat keresek / Looking for New Challenges”. Ez a címsor pár éve még teljesen korrekt megoldásnak számított, mostanra azonban sokkal hatásosabb szöveggel kell felhívnod magadra a figyelmed maximum 120 leütésben, hiszen a fenti példából nem derül ki azonnal, ki vagy és mit csinálsz. Ügyelni kell arra, hogy a frappáns megfogalmazás mellett a címsor tartalmazzon olyan kulcsszavakat, amelyek a megcélzott terület recruiterei számára fontosak, és az is kiderüljön, miért előnyös a felhasználónak, ha kapcsolatba lép veled.
Például ha valaki tréner, a foglalkozás megnevezése után előnyös, ha így bontja ki a témát: „Elhárítom azokat a buktatókat, amelyeket nem veszel észre, mert túlságosan ott vannak az orrod előtt.” De így is meg lehet ragadni a lényeget: „Pénzügyi tanácsadó vagyok immár 30 éve – eddig minden ügyfelem meggazdagodott”. Az sem baj, ha valaki vagánykodik: „Én vagyok a leglasszabb értékesítő srác a városban… guglizz rám, ha nem hiszed!”.
A cél tehát az, hogy a felhasználó felkapja a fejét és azonnal a legszükségesebb információk birtokába jusson – ehhez pedig minden törvényes eszköz megengedett.  

Még mindig az a fránya fotó
A LinkedIn-profilfotók problematikájának szakirodalma az évek során hatalmasra duzzadt, de sokan még mindig nem tudják, hogyan kell megragadni a lényeget. Például egyes csinos marketinges hölgyek hajlamosak úgynevezett „csajos” fotókat fölrakni, amelyekkel alapjában nincsen semmi baj, de igazából a Twitteren vagy a Tinderen van a helyük. A férfi menedzserek némelyike pedig szívesen tesz ki olyan képet, amely bízvást megállná a helyét a Hugo Boss őszi-téli öltönykatalógusában, de túlságosan művi ahhoz, hogy következtetni lehessen arra, ki is az illető valójában. A megoldás most is az arany középút. A profilfotó legyen meggyőzően professzionális, de egyben kellően személyes is. Mivel az egyik leghatékonyabb önmarketing-eszközről van szó, érdemes befektetni, és profi fotóshoz fordulni, aki egyetlen beállításban közvetíteni tudja azt a sok pozitívumot, amit megtestesítesz.


 

Informatív, izgalmas és szórakoztató legyen az Összefoglaló (Summary)
Az Összefoglaló rész a következő lépés a felé, hogy még jobban felkeltsd a felhasználók érdeklődését maga iránt. A facebookos Mark Zuckerberg azzal intézi el ezt a szekciót, hogy „Szeretek dolgokat létrehozni”, de ő megteheti, hiszen a világ egyik legismertebb brandjének képviselője, és mostanában nem is nagyon keres munkát.
A közönséges halandónak ennél jobban össze kell szednie magát a siker érdekében.

* Add elő egyes szám első személyben azt az állítást, amely a legjobban jellemez: „Addig nem nyugszom, amíg az ügyfél maximális elégedettséggel meg nem köti velem az üzletet.”

* Sorold fel azokat az értékeket, amelyek a munkához és az élethez való hozzállásodat meghatározzák. „Javíthatatlan pozitív attitűddel közelítem meg a problémákat, minden követ megmozgatva optimális megoldásokat dolgozok ki bármilyen konfliktus esetén, működésemnek köszönhetően egy hónap alatt átlagosan 25 százaléknyit sorvad a panaszkultúra az adott szervezetben.”

* Vicces tények. Egy ilyen bekezdés beiktatásával jó kedvre lehet hangolni az olvasót, aki esetleg rájöhet, hogy rokonlelkek vagytok

– „Én főzöm a legjobb kávét a csapatnak, ez az egyetlen terület, ahol még soha nem vallottam kudarcot.”

– „A polcomon Ludmila Ulickaja, Dragomán György, Tóth Krisztina és Elmore Leonard könyvei sorakoznak, a családom a paprikás krumplimat szereti a legjobban, depis időszakokban fokhagymával töltött cseresznyepaprikát majszolgatok.”  

Készségek: a kevesebb több
Mostanra akár 50 készséget is be lehet jelölni a profilon, ám ha mindent kipipálsz, el fog veszni a részletekben, aki az oldaladra látogat. A legfontosabbakat vedd előre, a szerint, milyen irányban szeretnéd folytatni a karrieredet, azaz a recruiterek mely fontos készségeid láttán döntsenek úgy, hogy felveszik veled a kapcsolatot. A karriercéljaid szempontjából kevésbé releváns készségeket akár ne is jelöld, nem az a leghatékonyabb profil, amelyik a leggazdagabban van dekorálva.

Multimédia minden mennyiségben
A pusztán szöveges profil ma már unalmasnak számít, mert mindenkinek egyre magasabb az ingerküszöbe. Ha azt akarod, hogy kitűnj az átlagból, a LinkedIn-profilodat multimédiás hivatkozásokkal kell megspékelni, amelyek a blogodra, a honlapodra, a videóidra, az infografikáidra, esetleg az általad fejlesztett vicces böngészős játékra mutatnak, hogy minél sokrétűbben áruld el magadról, mennyire rátermett vagy.

 


 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

LinkedIn  •  önmarketing  •  networking
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen