A legdurvább mulasztás, ami egy HR-es lelkén száradhat

szerző: Jobline
2014 június 12. Szóljon hozzá

A HR-es is ember, jól képzett vagy kevésbé az, de biztosan hibázik néha, mint bárki más. Ám van egy súlyos mulasztás, ami semmiképpen nem szabad elkövetnie.

A meghirdetett állásokra jelentkezők jönnek és mennek. Van köztük olyan, aki szuper munkaerőnek tűnik, aztán kiderül róla, hogy a legkevésbé sem az. Akad olyan jelölt is, akit a HR-es nem vesz fel valamilyen okból, aztán később megtudja, hogy az illető felvirágoztatta a másik céget, ahol jó ösztönnel alkalmazták. Ezek azonban kisebb szakmai melléfogások, amelyek elkerülhetetlenek. Van egy sokkal durvább szakmai hiba, pedig ez könnyedén kiküszöbölhető lenne. A LinkedIn szakértője, Jeff Haden gyakorolt önkritikát.

 


Mi ez a nagy hiba? Az, ha a HR-es nem követi le az összes jelentkezőt, aki a meghirdetett állásra pályázott, és nem zárja le a kommunikációt. Tehát nem azokról van szó, akiket behívtak interjúra, hanem egyáltalán mindenkiről, aki csak elküldte a CV-jét.

Ez annyira általános mulasztás, hogy az amerikai álláskeresők 94 százaléka nem kap visszajelzést a beadott pályázatára. Miért olyan súlyos mulasztás ez?

Először is azért, mert hihetetlen faragatlanság. Ugyanolyan sértő, mintha valaki megdicsérné a másikat, mire az köszönet helyett szó nélkül sarkon fordulna, és távozna. Márpedig az álláskereső a legnagyobb dicsérettel illeti a céget, amikor jelentkezik, hiszen kinyilvánítja, hogy több időt szeretne a munkaadójánál tölteni, mint a családjával. Hogy vetemedhet valaki arra, hogy semmibe vesz egy ilyen dicséretet, és a füle botját sem mozdítja annak érdekében, hogy válaszoljon?

A másik ok, amiért ezt a hibát nem szabad elkövetni: negatív üzleti következményei vannak. Egy globális amerikai márka vezetője mesélt egy történetet egy hölgyről, aki jelentkezett egy meghirdetett állásra, de válaszra sem méltatták. Annyira megsértődött, hogy szentül megfogadta: soha többet nem vásárol a cég termékeiből. A 100 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat évente 3,5 millió önéletrajzot kap. El lehet képzelni, hány vásárlót veszít el azzal, hogy a válasz nélkül hagyott jelentkezők örökre kiábrándulnak a márkából.
De hasonló a helyzet egy kisvárosi kisvállalkozással is. Ha a pályázó nem kap semmilyen választ, az ügyvezetőnek nem tesz panaszt, mert nem is ismeri, de a saját családtagjainak, barátainak, ismerőseinek biztosan elmondja, mekkorát kellett csalódnia. Ezzel oda a cég jó hírneve.

Ezért minden HR-es gondolja végig, mielőtt meghirdet egy pozíciót, hogy miként fogja elvarrni a szálakat.
Nem számít, hogy ehhez segítségül hív-e egy számítógépes programot, vagy saját kezűleg lát-e munkához. Az a lényeg, hogy a kommunikáció lezárása gyors, udvarias és tiszteletteljes legyen.

A jelentkező ugyanis szakmailag és érzelmileg is belénk vetette a bizalmát – és ezzel a bizalommal nem szabad visszaélni.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

 

hr  •  álláskeresés  •  mulasztás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)