Őrült ötlet? A cég, ahol betiltották a belső levelezést

szerző: Jobline
2016 január 27.

Meglehetősen szokatlan lépés egy médiaügynökségtől.

Nem használhatják belső kommunikációra az emailt az alkalmazottak egy ausztrál médiaügynökségnél. Mint Jason Dooris, az Atomic 212 ügyvezetője a Business Insidernek elmondta, elege lett abból, hogy a dolgozók között az email lett a kommunikáció elsődleges eszköze. „Nem látom semmi értelmét, hogy olyan emberek emailezgessenek egymásnak itt az irodában, akik egyébként pár lépésnyire ülnek egymástól – magyarázza Dooris. – Nyugodtan beszéljenek meg mindent szóban.”

Dooris akkor döntött a belső emilezés betiltása mellett, amikor észrevetette, hogy az úgynevezett delegálólevelek – amelyekben valaki másra bízza a feladatát – mennyire felbosszantják a munkatársakat. Szerinte az ilyen konfliktusok könnyen elkerülhetők, ha a kollégák személyesen beszélik meg, ki mit csináljon. Hiszen eleve úgy professzionális, hogy amikor valaki szívességet kér egy munkatársától, ne írásban üzengessen neki, hanem mondja meg szemtől szembe.

A munkaidőn kívüli céges levelezést – amit Dooris a modern munkavállaló átkának nevez – szintén letiltották, hogy a dolgozók el tudjanak szakadni a napi feladataiktól. „Ha nem vagy az irodában, ne azon görcsölj, írtak-e valamit a kollégák – szögezi le az ügyvezető. – Ez a gond csak azóta van jelen, amióta az emailezés elterjedt.”

A céges emailezés azonban arra is szolgál, hogy nyomon követhető legyen az egyes feladatok elvégzése, illetve az, hogyan haladnak a projektek. Az emailek betiltása nyomán keletkezett űrt az Atomic 212-nél a Wunderlist és a Dropbox szolgáltatásainak igénybevételével töltik be. Egy kivétel azonban mégis maradt: az értekezletekre szóló meghívókat szabad emailben elküldeni.


 

S mi a helyzet a külső levelezéssel? Azok engedélyezve vannak, de a dolgozókat arra buzdítják, hogy igyekezzenek csak az ügyfelekkel levelezni. Dooris ugyanakkor nem rejti véka alá, hogy már érik a külső emailek betiltása is. Szerinte ugyanis sokkal szorosabb kapcsolat építhető ki az ügyfelekkel, ha a munkatársak személyesen találkoznak velük, nem pedig emailben vagy telefonon kommunikálnak.

Az ügyvezető szerint néhány ügyfél megdöbbent az „őrült” ötlet hallatán, amellyel mintha visszafelé akarnák forgatni az idő kerekét. A legtöbb visszajelzés azonban érdeklődő és pozitív volt.

Mivel a dolgozók körében korábban az emailezés volt a kommunikáció legnépszerűbb formája, az újítás az elején némi ellenállásba ütközött, de hamar megmutatkoztak a tilalom kedvező hatásai. „Bár még van hová fejlődnünk, már most érezhető a kedvező változás a munkatársak hozzáállásában és a céges kultúra terén.”

Dooris arra is gondolt, hátha néhányan megpróbálnak a tilalom ellenére is belső emaileket küldözgetni, ezért megkérte az IT-osztály munkatársait, hogy figyeljék a belső levelezést. Azonban egyetlen incidens sem fordult elő. „Az első sokk hamar elmúlt, és mindenki szépen belesimult az új rendszerbe.”

Az új állapotok legszembetűnőbb hozadéka, hogy a cégnél megváltozott a hangulat. „Korábban leginkább a szokásos irodai zajokat meg a billentyűzetek kopogását lehetett hallani – mondja Dooris. – Mostanra minden felélénkült, az emberek elkezdtek beszélgetni egymással.”

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen