Magatartásfejlesztő tréningen vesz részt az idős bácsit leszállító sofőr

szerző: Jobline
2013 szeptember 13.

A BKK és a BKV kivizsgálta azt az esetet, ami a 198-as buszon történt, amikor állítólag a buszsofőr jegyet, majd személyit követelt egy 80 év körüli botos férfitől, majd lezavarta a bácsit a buszról.

"Azonnal jöjjön előre" – szólt rá állítólag a 198-as busz sofőrje augusztus 30-án arra a 80 év körüli bácsira, aki tévedésből a középső ajtónál szállt fel a buszra. A sofőr először jegyet, aztán személyi igazolványt kért nagyon durva stílusban a bottal közlekedő, idős férfitól, majd amikor azt nem kapta meg, lezavarta a buszról.

A BKK és a BKV közös közleményéből kiderül, hogy a járművezető meghallgatásáról jegyzőkönyv készült, elmondása szerint az eset valóban megtörtént, azonban az utas és közte a beszélgetés mindvégig korrekt, udvarias, nyugodt hangnemű volt. Miután meggyőződött róla, hogy a bácsi nem rendelkezik semmilyen utazásra jogosító okmánnyal, felajánlotta a helyszínen váltott vonaljegy vásárlásának lehetőségét. Az autóbusz elhagyására azonban nem adott utasítást, az idős férfi saját elhatározásából döntött úgy, hogy leszáll a járműről, és nem utazik tovább.

Az online felületeken megjelent olyan hozzászólás, amelyben az egyik fórumon hozzászóló szemtanúként aposztrofálta magát. A BKV felvette vele a kapcsolatot, aki megerősítette számunkra, hogy a járművezető valóban nem viselkedett udvariatlanul, az internetes felületeken az esetről hírt adó állampolgár eltúlozta annak tartalmát, így az nem helytálló.

A járművezető sajnálja a történteket, és ezúton is jelezni kívánja: nem állt szándékában megbántani senkit, az udvariatlan viselkedés távol áll tőle. Az esetet követő negatív társadalmi véleménynyilvánítás megviselte, szabadságának lejárta után magatartásfejlesztő tréningen vesz részt.

 

BKV  •  buszsofőr  •  busz  •  BKK
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen