Így építsd fel a márkádat néhány egyszerű lépésben
Mindenhol márkákba botlunk, amerre csak járunk, mégis sokan a fejüket vakarják, amikor a saját brandjük kerül szóba. Pedig a személyes márka felépítése nem bonyultabb, mint egy üdítőitalé vagy egy szoftvercégé.
A márkának az a célja, hogy kommunikálja, aki vagy. A jól felépített brand egyúttal azt is kommunikálja, hogy ki nem vagy. (Például nem szürke kisegér a rágcsálók végetlen sokaságából, hanem különleges képességekkel megáldott, izgalmas személyiség.)
A helyzet az, hogy mindenkinek van valamilyen brandje, legfeljebb nem tud róla.
Ha ez így van, feltételezhető, hogy ez a személyes márka meglehetősen satnya, hiszen nincs finomhangolva, így elsikkad a lényeg, vagyis nem sikerül kommunikálni a legfontosabb üzeneteket. Ezért aztán senki nem jegyzi meg, mert a klisék miatt nem izgalmas, pont olyan, mint bárki másé.
Ez azért baj, mert a LinkedInen nem figyelnek fel a profilodra a toborzók és a potenciális ügyfelek. Az állásinterjún a HR-es nem kap konzisztens és letisztult üzenetet arról, hogy ki vagy és miért lenne jó, ha fölvennének a céghez. Mindezek miatt lemaradsz egy csomó lehetőségről.
Lássuk, mik az első lépések, amelyeket meg kell tenned annak érdekében, hogy jól felépített márkád legyen!
Őszintén nézz szembe magaddal. Keresd meg azt a 3-5 jelzőt, amelyekkel leginkább jellemezni lehet téged.
Gondold végig, mik az erősségeid. Te vagy az, aki elsimítja a munkahelyi konfliktusokat és megnyugtatja a felháborodott ügyfeleket? Te vagy a legjobb, ha brainstormingra kerül sor? Előre jelzed azokat a problémákat, amelyeket mások észre sem vennének? Mivel nem is olyan egyszerű tisztán látni a saját erősségeinket, bátran kérdezd meg a munkatársaidat vagy teljesítményértékelésnél koncentrálj erre a kérdésre.
Írd össze, mit csinálsz szívesen. Mit szeretsz a legjobban a munkádban? Vannak olyan részei, amiket akár ingyen is, pusztán élvezetből elvégeznél? Akad-e olyasmi, amit nagyon szívesen csinálnál, de jelenleg nincs rá lehetőséged?
Azt is írd össze, milyen sikereket értél el. Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt évek eredményeiből? Miért?
Határozd meg a prioritásaidat. Mi a legfontosabb számodra? Szereted, ha szükség van rád? Fontos számodra a támogató környezet ahhoz, hogy pozitívan tudj gondolkodni?
Fésüld össze. Nézd át, mi mindent sikerült leírnod, és keresd meg a vezérfonalat. Ha megvan, sűrítsd bele egy-két mondatba. Egy lakberendező például így mutathatja be a személyes márkáját: „A belsőépítészet iránti szenvedély és a költségtakarékos szemlélet vezérel. Inspiráló belső tereket hozok létre a színek, a fények, a különleges bútorok és kiegészítők átgondolt kombinációjával.” Egy értékesítési szakember pedig így foglalhatja össze a lényeget önmagával kapcsolatban: „Tapasztalt üzletkötő vagyok, aki könnyedén épít bizalmi kapcsolatot az ügyfelekkel. Mivel pontosan tudom, mire van szükségük és mit várnak el tőlem, képes vagyok a forgalom megnégyszerezésére és az ügyfélkör jelentős kiterjesztésére.”
Fentiek alapján láss neki a saját tételmondataid megfogalmazásához, és csiszold őket addig, míg személyes márkád már fényesen ragyog.
A jó tanácsok innen származnak.
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!