HR vezetők közvetlen közelről: Humán „business partner” a Microsoftnál – 3. rész

szerző: Kutasi Judit
2011 január 30.

Az elmúlt öt évben a HR vezetők saját fontosságukat nem csupán érezték, hanem egyre sikeresebben éreztették is a vállalatvezetőkkel. Ma már egyre többen aktív részesei a vállalati stratégia kialakításának és megvalósításának. A következő vállalati példából kiderül, miként támogathatja a humánpolitikai vezető és csapata az üzleti oldalt.

A HR vonatkozásában használatos „business partner” kifejezés a Microsoftnál jól jelzi, hogy a cégen belüli elvárások szerint a HR-nek az üzleti területekkel karöltve, nagyon szorosan együtt kell működnie. Ezt tartja a legfontosabb feladatának Fekete Judit, a Microsoft Magyarország HR igazgatója is, aki szerint az üzlet ismerete és a napi üzleti problémák átlátása nélkül nehéz releváns HR-munkát végezni. A szakember a vállalati hierarchiában betöltött szerepével kapcsolatban annyit árul el, hogy a felső vezetői csapat tagjaként, az ügyvezetővel napi munkakapcsolatban dolgozik együtt.

„Felsővezetésünk leginkább azt várja el a HR-csapattól, illetve elsősorban a HR vezetőtől, hogy tudjunk hosszabb távon is előremutató, a vállalati stratégiát támogató HR-megoldásokkal, ötletekkel előállni, illetve ezt a fajta gondolkodást facilitálni.”

Fekete Judit hangsúlyozza, még a gyorsan változó informatika világában is feltétlenül érdemes elgondolkodni azon, merre tart a cég öt-tíz éves távlatban, milyen üzleti trendek várhatóak. Fel kell térképezni, hogy hosszú távon milyen tehetségekre, vezetőkre, vállalati kultúrára van szükség, és mit kell ma tenni ahhoz, hogy terveik megvalósulhassanak. Úgy véli, sok esetben a korábbi gyakorlatokat bátran megkérdőjelezve kell az újfajta gondolkodásmódot elősegíteni. A Microsoft Magyarország HR vezetője hozzáteszi, bár ő maga is szeretne ezekre a feladatokra a jelenleginél több időt szánni, a napi munka és az aktuális ügyek néha elsodorják.

„Annak ellenére, hogy kimagaslóan erős kiválasztási, kompenzációs vagy teljesítményértékelési folyamataink vannak, a vezetők napi szintű támogatása sok esetben fontosabbnak bizonyul. Ugyanígy a másik oldalon a munkatársak elvárásai is meglehetősen magasan vannak: a Microsofthoz csatlakozva legtöbbünk első benyomása az, hogy rendkívül tehetséges kollégák közé és a kommunikációt tekintve nagyon asszertív csapatba érkeztünk” – fogalmaz Fekete Judit. Véleménye szerint a HR-nek ennek megfelelően proaktívnak, kifejezetten gyorsnak kell lennie, kiszolgálás helyett pedig magas színvonalon kell szolgáltatnia.

Forrás: HVG HR Plusz 2011

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen