Igaz történet: óriásplakáton hirdette magát az álláskereső

szerző: Jobline
2012 december 01.

A legtöbb álláskereső nem tudja, hogyan tűnhetne ki a sok jelentkező közül.

A MediaGo Alapítvány által szervezett workshopon Tollas Attila, a Scotwork Magyarország konzultánsa és egyik vezető trénere  mesélte el személyes sikertörténetét. Előadásában bemutatta 2008-ban megvalósított merész „én marketing" kampányát, mellyel megpályázott egy állást.

A pályázati anyag többszöri elküldése valamint a fölösleges telefonkörök után Attila modern marketingeszközöket és kreativitását felhasználva nem mindennapi módon jelentkezett az állásra.

Szakmai kapcsolatai révén egy kisteherautó oldalát bérelte ki reklámfelületként, és óriásplakátot állított ki a megcélzott cég épülete elé. A plakáton fényképes állásjelentkezése szerepelt, és egy megjegyzés, hogy várja a választ... "Tisztában voltam vele, hogy valószínűleg így nem jutok be, de rá akartam irányítani a közvélemény figyelmét arra a jelenségre, hogy a HR-esek még csak válaszra sem méltatják a pályázókat. Emellett persze fel akartam hívni a munkaadók figyelmét, hogy állást keresek" – mesélte.

Körülbelül 2,5 óra alatt elérte a célját és megkapta az áhított telefonhívást a cég kommunikációs osztályától. Részt vett egy interjún, de végül ehhez a céghez nem alkalmazták.
Egyéni marketingakcióját tovább folytatta, felvette a kapcsolatot véleményformáló bloggerekkel, újságírókkal, akik írtak róla, álláskeresői kisfilmet forgatott magáról, amelyet több ezren tekintettek meg, saját honlapot készített, és e-mailben sok címre értesítést küldött. Próbálkozását siker koronázta. A Scotwork tárgyalási készségfejlesztéssel foglalkozó cég ügyvezetője figyelt fel rá. Értékelte kreativitását, talpraesettségét és egy hat fordulós kiválasztási folyamat után alkalmazta Attilát, aki ma már a cég egyik vezető trénere.

Elmesélte továbbá, hogyan támadt a szokatlan ötlet, miként fogott hozzá, milyen előkészületeket igényelt az egész akció. Elmondása alapján a legelső lépés a cél kitűzése volt, mivel pontosan meghatározott cél nélkül nem lehet elindítani egy akciót. Továbbá figyelembe kellett vennie a befolyásoló és gátló tényezőket, és persze számolnia kellett az esetleges sikertelenséggel is. Hiszen szokatlan marketingakciója kétélű fegyver volt, szerencsére jól sült el.


A megjelentek között volt HR szakember is, aki a következőt mondta: „Felüdülés, ha egy izgalmas önéletrajz érkezik egy hirdetésre, de sajnos erre nem mindenki vevő, a multiknál általában a sablonos megoldásokat kedvelik, a dobozon kívüli gondolkodást nem tudják hova tenni. Pedig lehet másképp, merni kell alkotni, újat mutatni."

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen