Zavarja kollégáit a levelezésével?

szerző: Jobline
2012 december 10.

Az irodában valószínűleg ön is naponta rengeteg e-mailt ír kollégáinak, kisebb-nagyobb ügyekben. A Mashable most összegyűjtötte, hogy a levelezési szokásaival mennyire megy a kollégái idegeire.

Íme néhány ötlet, hogyan írjon munkahelyi e-mailt, ha nem akarja felbosszantani munkatársait.

Tárgy=üzenet

"Frissítsd a táblázatot", "Hívd fel xy-t" - ennyi az egész, a tárgyban benne van az üzenet? Ha nem akar kisregényt írni, akkor is, legalább pár szót írjon hozzá, ne csak a tárgy mezőben adjon utasítást.

Túlzásba vitt kiemelés

Még ha fontos információt is akar kiemelni, ne írjon sok szót nyomtatott betűkkel, mert idegesítő, és túlságosan utasítgató. A főnöktől még elviseli az ember, de vele azonos pozícióban lévő kollégától már kevésbé. "Kiabálás" helyett inkább használja a dőlt vagy félkövér kiemelést, az sokkal barátságosabb.

Mindig mindenre válaszolni

Címcsoportokon kezd el poénkodni? Vagy a körlevelezés átcsap 2-3 ember közötti privát csetelésre? Ezeket inkább beszéljék meg egymás között, ne terhelje feleslegesen a másikat.

Óvatosan azzal, mit ír

A szó elszáll, az írás megmarad... Ezt jól jegyezze meg, mert ki tudja, amit leír, mikor juthat illetéktelen kezekbe. Akár az állását is elveszítheti egy rosszul, vagy indulatból megfogalmazott levéllel.

munkahely  •  e-mail
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen