A T-típusú dolgozóké a jövő?

szerző: Jobline
2013 január 16.

Egyre több olyan cég van itthon is, a sikeresek között meg pláne, akik a munkatársaik tudásából és közös alkotóképességéből teremtenek értéket - írja a tudatosvezetes blog.

 Scott Belsky, a kreatív szakembereket és ügyfeleiket összehozó szakmai platform, a Behance Network alapítója Megvalósítás c. könyvében azt feszegeti, hogy miképp válnak valóra egyes ötletek, míg mások elpárolognak. Szerinte az ötletnek csak 1 százalék szerepe van, a fennmaradó 99 százalék megvalósítás. A könyv foglalkozik a szervezéssel, a végrehajtással, a közösségépítéssel, valamint a kreatív szakemberek vezetésével kapcsolatos tudnivalókkal. Ez utóbbi fejezetben javasolja a szerző Diego Rodriguezre, az IDEO nevű híres design és innovációs tanácsadó cég társtulajdonosára hivatkozva, hogy vegyünk fel T-típusú embereket.

Milyen is a T-típusú dolgozó?

A T betű vízszintes vonala arra utal, mennyire széles körűek az ember tapasztalatai, a függőleges pedig arra, hogy mennyire mély ismeretei vannak egy bizonyos területen. Diego Rodriguez elképzelései szerint a kreatív csapatok tagjainak (és itt természetesen nem csak a formatervezőkre kell gondolni, hanem mindenféle más alkotó szakmákra) "rendelkezniük kell általános, széles körű ismeretekkel, mert ez kedvez az együttműködésnek, ugyanakkor kellő mélységű szaktudással is kell rendelkezniük egy-egy konkrét területen. (…) A T-típusukból álló csapatnak megvan az az előnye, hogy mindenki szót ért mindenkivel, nincsenek határok, ugyanakkor mindenki szakértő a maga szakterületén."

Az IDEO sikerét leginkább annak tulajdonítja, hogy  "olyan vállalati kultúrát teremtettek meg, amelyben az embereik kölcsönösen tisztelik egymást, ugyanakkor kiemelkedőt akarnak alkotni saját területükön."

A tudatosvezetes.blogspot.hu szerzője szerint érdemes a tudásszervezetekben növelni a T-típusú emberek arányát, mert jót tesz az alkotásnak és az együttműködésnek egyaránt.

munkahely  •  dolgozó  •  T-típus
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen