Szuper tanácsok, hogyan legyen lenyűgöző a külsőnk az interjún

szerző: Jobline
2015 március 27.

Az állásinterjún kulcsfontosságú, hogy tökéletes legyen a megjelenésünk, eleganciánk magabiztosságot és erőt sugározzon. Érdemes megfogadni egy HR-esből lett imázsszakértő tanácsait.

Silvie Di Giusto több mint két évtizeden át volt HR-es, aztán imázstanácsadó céget alapított, és ma csúcsvezetőket okít azzal kapcsolatban, hogyan legyen tökéletes a megjelenésük. Di Giusto szerint nem csak a pénzen múlik a lélegzetelállító elegancia – a Business Insider ennek szabályaival kapcsolatban faggatta, és idéznek Vicky Oliver The Millionaire’s Handbook: How to Look Like and Act Like Millionaire Even if You’re Not (A milliomos kézikönyve: Hogyan nézz ki és viselkedj úgy, mint egy milliomos, még ha nem is vagy az) című könyvéből is.

  1. Az egyharmados szabály
    Di Giusto szerint minden férfinek kell egy nagyon elegáns öltöny és minden nőnek egy nagyon elegáns kosztüm. Az az elve, hogy minél többet keres valaki, annál többet kell az öltözködésébe fektetnie. Szerinte a profiknak okosan kell vásárolniuk, nem sajnálva a pénzt az egyedi dizájnerholmikra.
    Vicky Oliver az egyharmados szabályt ajánlja mindenki figyelmébe: ezentúl vásárolj harmadannyi ruhát, mint eddig, de költs rá háromszor annyit. Vagyis például három átlagos nadrág helyet egy különlegeset kell venni, és azt viselni minden alkalomra.
  2. Ügyelj minden részletre, az iPhone-tokot is beleértve
    Di Giusto egy jelöltet említ, akit egy német cégnél interjúztatott. Az illető remek benyomást tett rá, ám a beszélgetés végén elővette az iPhone-ját, hogy beírja a következő találkozó időpontját, és ekkor majdnem mindent elrontott. Az iPhone tokján ugyanis egy sértő szó szerepelt, és ez felülírt minden pozitív benyomást vele kapcsolatban. Di Giusto végül felvette a férfit, de megjegyezte magának az esetet.
    „Ha fontos számodra az imázsod, minden részletre ügyelned kell, nem elég, ha az öltönyöd kifogástalan” – hangsúlyozza a szakértő. Vagyis az asztalon elhelyezett tárgyak, a kiegészítők, de még a telefon tokja is az imázs kiterjesztései.


    Forrás: Jobline

  3. Alkalmazkodj a céges kultúrához, de legyen nálad/rajtad valami, ami személyes kinyilatkoztatás  
    Általános szabály, hogy a cég kultúrájának megfelelően kell megjelenni az állásinterjún, tehát például pénzügyi területen a konzervatív, a tech szférában a kicsit lazább öltözködés a norma. Di Giusto azt ajánlja, hogy a vállalat vezetőinek stílusát érdemes követni, abból nagy baj nem lehet.  
    Ugyanakkor az sem jó, ha a jelöltek úgy festenek, mintha klónozták volna őket, kell valami egyedi, érdekes dolog, ami az adott jelentkezőt megkülönbözteti másoktól, ugyanakkor beleillik a céges kultúrába is. Di Giusto például különleges napszemüveget vesz fel üzleti találkozókra.
  4. A köznapi nem egyenlő a lompossal
    A szakértő szerint az a baj a „köznapi” kifejezéssel, hogy a „formálissal” ellentétben nem ismerjük a pontos jelentését.
    „Sokan úgy gondolják, a köznapi azt jelenti, hogy nem kell vele foglalkozni” – mondja Di Giusto. Szerinte a kifejezés azt takarja, hogy az üzleti ruházat néhány darabja eltér a formálistól. Obama elnök például úgy vált át köznapi stílusra, hogy leveszi a zakóját meg a nyakkendőjét, és feltűri az ingujját. Tovább is lehet menni például úgy, hogy a konzervatív pantallót márkás farmerre cseréljük, de jól meg kell gondolni, milyen alkalomra öltözhetünk így.
    Di Giusto számára a köznapi azt is jelenti, hogy gyorsan formálisra lehet átváltani róla. Például pénteken, amikor nem kötelező a vállalati dress code, érdemes elegáns blézert, zakót is vinni, mert hátha becsúszik egy fontos tárgyalás, ahová föl kell venni. Ehhez azonban a köznapi stlíusnak olyannak kell lennie, hogy a komoly ruhadarabbal kiegészítve rögtön tárgyalóképes legyen a megjelenésünk.
  5. Kölni, parfüm: a kevesebb több
    Az illatunk soha ne legyen olyan erős, hogy elterelje a tárgyalópartner figyelmét. Di Giusto szerint ha valaki folyamatosan érzi a saját illatát, akkor már túl sokat fújt magára. Ez azonban kultúrafüggő: az olaszok és a franciák bőségesen permetezik magukat, míg az angolszászok jóval visszafogottabbak.
  6. Egy kis hiba ne vegye el az önbizalmadat
    Magabiztosságot kell sugároznunk, ezért nem szabad azon tipródni, hogy hiányzik egy gomb a zakóról – valószínűleg senki nem is veszi észre. Bármilyen probléma adódik, vagy nem szabad vele foglalkozni, vagy gyorsan ki kell javítani, különben rés támad magabiztosságunk falán.
  7. Öltözz magasnak
    A magasság tekintélyt kölcsönöz, ezért hölgyeknek magassarkú ajánlott az üzleti megbeszélésekre. Alacsony férfiaknak ott vannak a magasított cipők, illetve ajánlott alakra simuló sötét színű öltönyt hordaniuk.          

 

2015-ben is megrendezésre kerül a nagysikerű Jobline Női Karriernap!
A Karriernap megszervezésével két célnak szeretnénk eleget tenni, egyrészt a diplomás nők számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy személyesen találkozhassanak a munkaerőt kereső cégekkel, e mellett pedig a karriertervezési folyamatot kívánjuk támogatni inspiráló előadásokkal és sikertörténetek bemutatásával, illetve személyes tanácsadásokkal.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 
 

 

  

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen