Így nyűgözd le a fönöködet 7 egyszerű lépésben

szerző: Jobline
2015 június 24.

Aki csak rendesen elvégzi a munkáját és szépen úszik az árral, nehezen tudja észrevetetni magát, és ne csodálkozzon, ha elmaradnak az előléptetések, béremelések, jutalmak. Ki kell tűnni a sokadalomból, ehhez pedig elsősorban a közvetlen főnököt kell lenyűgözni.

A cél az, hogy a főnök úgy érezhesse: ő a világ legokosabb embere, amiért olyan nagyszerű beosztottat választott, mint te - szolgál praktikus útmutatással dr. Travis Bradberry, a TalentSmart elnöke, az érzelmi intelligencia kutatásának elismert szakértője.

A sikeres karrier titka, hogy olyan plusz értékekkel gazdagítod a céget, amelyek többet érnek, mint a fizetésed. Ez óhatatlanul arra indítja a vezetőséget, hogy helyreállítsa az egyensúlyt, azaz emelje a béredet és olyan pozícióba helyezzen, amelyben még több értéket tudsz termelni.

Fenti cél eléréséhez dr. Bradberry hét lépést javasol.

1. Amellett, hogy fejleszted a munkádhoz közvetlenül szükséges készségeket, igyekezz minél többet megtudni az adott szektorról, a versenytársakról, a legújabb fejlesztésekről és kihívásokról
Minél szélesebb ismeretekkel rendelkezel a szakmáddal kapcsolatban, annál inkább tisztában leszel azzal, képességeidet hogyan tudod leghatékonyabban a cég javára fordítani. Az is világossá válik számodra, miért éppen azt a munkát végzel, amit, és ennek mi a jelentősége. A főnök számára pedig az válik világossá, hogy az egyik legjobb munkatársa vagy.

2. Nem elég, hogy mindig tudod a választ: előzd meg a kérdést
Nagyon jó érzés, ha mindig naprakész vagy, és azonnal tudsz válaszolni, vagyis nem kell idegesen beletúrnod a jegyzeteidbe vagy azt mondanod, hogy kicsit később szolgálsz majd a megfelelő információkkal. De mi lenne, ha a főnöknek nem is kellene kérdeznie, mert mindig tudod, éppen mire lesz kíváncsi, ezért már akkor ott van a postafiókjában az update, mielőtt eszébe jutna, hogy mi érdekli? Értékelni fogja, hogy időt és energiát takarítasz meg neki, ahogyan azt is, hogy ilyen lelkes vagy.

 

Forrás: Jobline

 

3. Ne csupán ismerd el, ha hibáztál, te magad világíts rá
Sokan megpróbálják eltitkolni, ha hibáztak, vagy másra kenik a ballépést. Te viszont vállald a tévedéseidet, sőt magadtól mutass rájuk, de azonnal szolgálj megoldással is. Még jobb, ha már úgy leplezheted le magadat, hogy folyamatban van az okozott probléma elhárítása. Ezzel azt bizonyítod, hogy megbízható vagy, emellett kreatív és proaktív is.

4. Ne kérd, hogy tréningre küldjenek, képezd magad önállóan
A karriertanácsok Top 10-jében mindig benne van, hogy arra kell kérni a főnököt, küldjön továbbképzésre, mert fejlődni szeretnél. Ez tényleg jól veszi ki magát és valóban hasznos is, de még szebb, ha önállóan képzed magad a szabadidődben. Rengeteg ingyenes vagy majdnem ingyenes online kurzus van, és a Google is a tanulni vágyó szakemberek hűséges barátja. Amikor kiderül, hogy időt és fáradságot nem kímélve autodidakta módon képzed magad, s ezzel pénzt takarítasz meg a cégnek, egyben hasznosabb munkaerővé válsz, nagyot nősz majd a főnök szemében.

5. Ne csak azt csináld, amit mondanak, légy proaktív
Sokan megelégszenek azzal, hogy elvégzik a szükséges munkát a szükséges színvonalon, elégséges fizetésért. Neked ennél többet kell vállalnod, ha szép karriert akarsz befutni. Ha észreveszel egy problémát, oldd meg önállóan, ne várj, amíg szólnak, s ha valamit meg kell csinálni, csináld meg.

Gondold végig, hogyan tudnád gördülékenyebbé tenni a dolgokat a saját munkádat illetően és céges szinten is. A fönökök imádják, ha valakinek víziója van a fejlődéssel kapcsolatban, mert távolabbra is tud tekinteni. Arra azért vigyázz, hogy valódi proaktivitásról és ne puszta fontoskodásról legyen szó, és azt is el kell kerülni, hogy bárki azt gondolja, arra törekszel, hogy másokat rosszabb színben tüntess fel.

6. Barátkozz más osztályokkal is
Nagyobb cégeknél elkerülhetetlen, hogy a különféle osztályok együttműködjenek. Építs ki jó kapcsolatokat a többi részlegnél dolgozó kollégákkal, hogy amikor közösen kell megoldani egy problémát, te lehess a nap hőse. A személyes kapcsolatok mindig sokkal hatékonyabbak, mint ha szervezeti egységek próbálnak kommunikálni egymással, s legyél te az, aki tudja, kinek szólni a másik emeleten.

7. Válság esetén légy a nyugalom szobra
Egy munkahelyen rengeteg dolog felkavarhatja az állóvizet: személyes konfliktusok, jelentős változások, amiket mindenki utál. Neked ilyenkor is összeszedettnek és pozitívnak kell maradnod, aki uralkodik az érzelmein és képes tisztán gondolkodni. Ez a készség vezetői potenciálról tanúskodik, s aki ilyet tud felmutatni, abból előbb-utóbb vezető is lesz.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen