Ezért KÖTELEZŐ a profilkép a LinkedInen

szerző: Jobline
2015 július 15.

Nem a szigorú szabályzat írja elő, hanem a te érdeked, mert így fognak felfigyelni rád.

Sokan ódzkodnak attól, hogy fényképet tegyenek fel magukról a LinkedIn-profiljukra, mondván, nem akarják, hogy a külsejük vagy az életkoruk alapján ítéljék meg őket, számítson inkább a szakmai tapasztalat és a képzettség. Tiszteletben lehet tartani ezt az érvelést, hiszen igaza van annak a kommentelőnek, aki így panaszkodik: a képzettségét, képességeit és mentalitását illetően leginkább egy tech startup munkatársa lenne, de ötvenes nőként milyen képet tegyen ki magáról, hogy a neki való cég felfigyeljen rá? Esete nyilván kivételes, de rámutat arra, hogy olyan kultúrában élünk, ahol a külső nagyon sokat számít, és még a legnyitottabb emberekben is munkálnak titkon prekoncepciók (a példánál maradva egy ötvenes nőről kevesen feltételezik, hogy be tudna illeszkedni huszonéves programozók közé, pedig miért ne tudna, ha lélekben fiatal).

Ha általánosan nézzük, érdemes belegondolni, hogy a LinkedIn nagyszerű kommunikációs és marketingeszköz, amelynek előnyeit kihasználva kapcsolatokat építhetünk, munkát és munkatársakat találhatunk. Sokkal könnyebb úgy kommunikálni, hogy előttünk van egy emberi arc, amelyhez a felsorolt szakmai tapasztalatokat és a képzettséget köthetjük. Aki rejtőzködni szeretne, legyen következetes, és inkább kerülje el a közösségi hálózatokat.

A szorzó: 11
A statisztika sokat elárul. A LinkedIn felmérése szerint tizenegyszer valószínűbb, hogy megnézik valakinek a profilját, ha fénykép is van rajta. Legyen szó toborzóról, HR-esről, hálózatépítő vállalkozóról, az emberi természet már csak olyan, hogy egy arc felkelti az érdeklődést. Ráadásul egy arcot sokkal könnyebb megjegyezni, mint egy nevet. További szempont, hogy sokan elvből nem reagálnak az olyan kapcsolatkérésekre, ahol a profil tulajdonosának nem szerepel a fényképe, mondván, aki kontaktot szeretne, vállalja hozzá az arcát. A tizenegyes szorzó tehát eléggé meggyőző, de természetesen nem mindegy, milyen az a fénykép.


Forrás: LinkedIn


Személyes márka

A LinkedInen a korrektség határain belül nincsenek merev szabályok a fotókat illetően, de nyilvánvalóan az a legelőnyösebb, ha az arc és a szem tisztán látszik (utóbbi a lélek tükre, ugyebár). Profilból vagy teljes alakos képpel nem érdemes próbálkozni, és magától értetődik, hogy a képnek élesnek és világosnak kell lennie.
A kép legyen friss, jól komponált. Nem jó az úgynevezett BKV-bérlet típusú felvétel, amit a pályaudvarok automatáiban szokás elkészíteni, ilyenkor az ember hajlamos rémült vagy bamba arcot vágni, így olyan az ábrázata, mintha rabosításkor kapták volna le. Ráadásul nagy a valószínűsége, hogy a kép túl- vagy alulexponált lesz. Szelfivel csak akkor próbálkozz, ha értesz hozzá, ez nem a Facebook vagy az Instagram. Érdemes meggondolni, hogy a fotót egy profi készítse el, hiszen sok múlik rajta. Kis túlzással akár a szakmai jövőd függhet attól, milyen benyomást teszel mondjuk egy fejvadászra, aki éppen egy álommunkára keres megfelelő embert. Ami fontos még: a háttér legyen semleges, mert te vagy a középpontban, semmi nem vonhatja el a befogadó figyelmét.   

Akkor éred el a kellő hatást, ha a fotó üzenete szakmailag megfelelő, azaz tükrözi, milyen pozícióban vagy, illetve milyenre vágysz, ha lehetőség adódik rá. Vagyis egy bank főkönyvelője számára a szigorúan konzervatív üzleti megjelenés ajánlott, egy reklámszövegíró viszont lehet sokkal lazább, de tudni kell, hol a határ. Ha nemrég diplomáztál, doktoráltál, ne a díszegyenruhás-fejfedős képedet rakd ki, mert óhatatlanul azt sugallja, hogy itt van egy zöldfülű, aki most jött az alma materéből, nulla tapasztalattal. Még akkor is ez a benyomás maradhat meg a látogatóban, ha egyébként a profilodból kiderül, hogy az évek során már komoly szaktudással vértezted fel magadat.

És persze: mosolyogj, vagy vágj legalább derűs képet, hiszen pozitív személyiség vagy.

A lényeg: a képnek meg kell jelenítenie a személyes márkádat, amely arról tanúskodik, hogy az adott terülez kiváló szalembere vagy és beleillesz egy bizonyos céges kultúrába, illetve megtestesítesz egy bizonyos mentalitást.
  

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

 

LinkedIn  •  profilkép  •  neiworking
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen