A jó fejvadásznak elég egy háromperces interjú

szerző: Jobline
2015 augusztus 03.

Kevesebb mint fél perc alatt eldönti a HR-es, érdemes-e elolvasni az önélerajzot. A fejvadásznak viszont elég három perc személyes beszélgetés vagy kevesebb mint öt perc telefonon, hogy eldöntse, érdemes-e foglalkozni az álláskeresővel. De mit keres a jelöltben?

A válasz röviden: a puha faktorokat. Főleg akkor, ha vezetői pozícióról van szó. A puha faktorok azon képességek, jártasságok halmazát jelentik, amelyek főként az érzelmesebb, azaz jobboldali agyféltekénkhez kötődnek. Akik matematikai vagy analitikai képességeikkel jeleskednek, inkább agyuk bal felét használják, míg a kreativitás és a szenvedély élharcosai rendszerint a jobb agyféltekétől kapják a parancsokat. A puha faktorokat nagyon nehéz tanítani, szemben a kemény faktorokkal, mint a technikai tudás vagy egy munka elvégzéséhez szükséges konkrét ismeretek. Ez utóbbiakat könnyebb is azonosítani az önéletrajzban vagy a motivációs levélben.

Amikor a legjobb embereket keresik vezetői pozíciókba, a fejvadászok és a toborzók a puha faktorok különleges elegyét keresik. A testbeszéd és a hangfekvés sok mindent elárul. A testbeszédet nagyon nehéz megjátszani. Ide tartozik a kézfogás, a járás, az illat, az öltözék, a szemkontaktus, a lábak keresztezése, a kávé kortyolása és az interjú bemelegítő része, ami rendszerint kevesebb mint három percig tart. A hangszínből a toborzó következtetni tud arra, a jelöltben megvan-e a kellő önbizalom, karizma, lelkesedés, sőt hogy hazudik-e.


Forrás: Jobline

 

Marcel M. Robles, a Kelet-Kentucky Egyetem professzora szerint cégvezetők esetében az alábbi puha faktorok a legfontosabbak:

1. Integritás

2. Kommunikáció

3. Udvariasság

4. Felelősség

5. Szociális készségek

6. Pozitív attitűd

7. Szakmaiság

8. Rugalmasság

9. Csapatmunka

10. Munkaetika

A toborzók és fejvadászok a fenti készségeket keresik a jelöltekben. A listához érdemes még hozzávenni az empátiát is, vagyis azt a képességet, hogy valaki képes a másik szemével látni a dolgokat. Az új nemzedékek hajlamosabbak a csapatmunkára és az inspiráló, példamutató vezető követésére azokkal a hagyományos vezetőkkel szemben, akik parancsokkal irányítanak és a félelemalapú kultúra hívei. Ezért az empátia és a kapcsolatteremtési képesség nagyon népszerűvé válik az új vezetési modellekben, amelyeket Zuckerberg, Richard Branson, Seth Grodin, Oprah, illetve Mr. és Mrs. Obama inspirálnak.

Tehát a határozott kézfogás, a tiszta és vasalt ruha, a finom illat, a fókuszált tekintet, a jó modor, a lelkesedés, a szép, őszinte mosoly, a rövid, koherens mondatok, a pozitív válaszok és a kísérlet arra, hogy valódi kapcsolat teremtődjön az interjúztatóval, döntenek arról, hogy milyen hosszú lesz az interjú és milyen általános benyomást sikerül gyakorolni a kiválasztási szakemberre. Ha sikerül ügyesen kihasználnod ezt az első öt-három percet, az interjúztató minden bizonnyal lehetőséget fog neked adni arra, hogy bővebben is bemutatkozhass.

Az eredeti cikk itt olvasható.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen