A Microsoft új kutatása drámai változást hoz az álláskeresésben

szerző: Jobline
2015 december 10.

Drasztikusan csökkent a koncentrálóképesség időtartama, ezért a HR-es még kevesebbet foglalkozik majd azzal, amit az önéletrajzodban írtál.

A boldog békeidőkben – öt-hat éve – még arról szólt a fáma, hogy a kiválasztási szakemberek kevesebb mint fél perc alatt pásztázzák át az önéletrajzokat. Nem sokkal később kiderült, hogy az átlagos figyelem, amit egy ilyen dokumentumnak szentelnek, csupán nyolc másodperc, aztán hat másodpercről hallhattunk, most pedig egészen megdöbbentő eredményt hozott a Microsoft új kutatása.

Négy másodperc.

Ennyi lett a koncentrálóképesség átlagos időtartama, ami alól nyilván a HR-esek sem kivételek, hívja fel a figyelmet Virginia Franco cikke.

Ez nem csoda, hiszen a Twitteren 140 vagy kevesebb karakterben kommunikálunk, az okostelefonunkon szélsebesen pergetjük az oldalakat olyan információkkal, amelyeket be sem tudunk fogadni, és a nap 24 órájában minden oldalról árad ránk a multimédia.

Tehát elfelejthetjük, hogy első körben bárki is nyomasztóan hosszú nyolc másodpercig bíbelődik majd az önéletrajzunkkal, a motivációs levelünkkel vagy a LinkedIn-profilunkkal. Csupán fele annyi időnk maradt, hogy kitűnjünk a tömegből.


 

Csak az tud versenyben maradni az álláskeresésben, aki négy másodpernyi koncentráció alatt olyan üzenetet tud közvetíteni, ami arra készteti a befogadót, hogy további négy másodpercet áldozzon a dokumentumra, majd – és ez már szinte csodával határos – az egészet elolvassa.

Mi a teendő?

Szerkessz, tömöríts
Régi, kedves anekdota szól Kosztolányi Dezsőről és a tanítványról. A fiatalember bekopogtatott mesteréhez, és átnyújtotta első komoly munkáját, a terjedelmes elbeszélést, s kérte a nagy írót, mondjon róla véleményt. Másnap Kosztolányi visszadta a művet azzal, hogy egész jó lett, de kicsit húzni kellett belőle. A sok oldalas elbeszélésből ennyi maradt: „Hajnalodott”.

A történet tanulsága, hogy minden szövegből lehet húzni, különösen, ha dilettáns módon van megírva. Legyél szigorú az önéletrajzodhoz, a motivációs leveledhez és a LinkedIn-profilodhoz (valamint az összes olyan dokumentumhoz és felülethez, anelyen önmagaddal kapcsolatban közölsz információt), és gyomlálj ki minden fölösleges jelzőt, kifejezést. Természetesen mindezt oly módon, hogy a szöveg, ami a nagy átalakítás után megmaradt, informatív, kreatív és izgalmas legyen.

A legjobb, ha a dokumentumok első két sora olyan ütősen van megfogalmazva, hogy hatékony csalinak bizonyul, és marasztalja az olvasót (aki esetleg az okostelefon kis képernyőjén olvassa a szöveget, ami miatt az első két sornak még nagyobb a jelentősége).

Ha nem boldogulsz egyedül, kérj tanácsot olyanoktól, akik jártasabbak ezen a területen, hiszen hatásos remlámszövegre van szükséged. Akár egy profit – álláskeresési szakembert vagy szövegírót – is felfogadhatsz, ha annyira fontos az állás megszerzése, hogy hajlandó vagy anyagilag is áldozni rá.

Számokkal dolgozz
Eddig is mantraszerűen ismételgette minden álláspiaci szakember, hogy az elért eredményekről számokkal kell beszámolni, most a négy másodperces limit még jobban aláhúzza ennek jelentőségét. Három hatásos számmal többet lehet elmondani, mint öt cirkalmas mondattal, mert akkor kommunikálsz eredményesen, ha minden általad elért eredményt ki lehet pénzben fejezni.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

hr  •  álláskeresés  •  önletrajz
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen