Írj fájdalomlevelet motivációs levél helyett!

szerző: Jobline
2016 október 18.

Ez az az új típusú motivációs levél, amely a 0-ról 55%-ra növelheti az interjúra való bejutásod esélyét.

A HR-menedzserek nem csupán olyan embereket szeretnének alkalmazni, akik képesek elvégezni a munkát, hanem olyanokat, akik könnyebbé teszik az életüket. Akik külön kérvény nélkül belecsapnak a lecsóba, akik a munkaköri leíráson túl is jelentős teljesítményt tudnak nyújtani, és segítenek a csapatnak, a cégnek elérni a kitűzött célokat. Ezért ideje véget vetni az olyan motivációs levelek gyártásának, amelyek csak azt részletezik, mit tettünk a múltban. Sőt, mi több, ideje abbahagyni a motivációs levelek írogatását. A szakértők egy úgynevezett fájdalomlevéllel helyettesítenék az elavult formulát.

A fájdalomlevélben a HR-menedzser legnagyobb problémájáról beszélünk, és azt bizonyítjuk be, hogyan tudunk erre megoldást nyújtani, amennyiben alkalmaznak minket. Az írás során nem csak a képességeinket kell kiemelnünk, de a cégről való tudásunkat is, illetve azt, alkalmazásunkkal hogyan tudnánk hozzájárulni a problémák megoldásához.

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy honnan tudhatod, mi a munkáltató fájdalmas pontja. Olykor ez már az álláshirdetésből is kiderül, ha például ehhez hasonlót olvasol: „Meg kell dupláznunk a csapatot az elkövetkező két hónapban, és olyan toborzót keresünk, aki le tudja vezényelni ezt az átalakulást”, vagy „olyan hozzáértő szakembert keresünk, aki segít nekünk a két millió felhasználó elérésében”.

Máskor egy kicsivel több utánajárásra van szükség. Például ha megtudjuk, ki a HR-menedzser, végezhetünk egy kis LinkedIn-kutatást közös ismerősök után. Ha találunk valakit, hívjuk meg egy kávéra, vagy írjunk rá, és kérdezzük meg, tud-e esetleg arról, hogy az adott cégnek milyen munkaerőre van szüksége. Ha senkit nem találunk, érdeklődjünk olyan emberektől, akik hasonló cégnél vagy munkakörben dolgoznak, és kérdezzünk rá, milyen kihívásokkal kell szembenézniük. Így össze tudunk gyűjteni néhány általános témát, amelyből következtethetünk a HR-menedzser fájdalmas pontjára.

 


Hogyan nézzen ki a fájdalomleveled?

1. Azonosítsd a problémát

A HR-menedzserek 55%-a nem olvas motivációs leveleket. Miért is kéne, amikor úgy írunk, mint a modern kori Twist Olivérek, szinte könyörögve nekik, hogy adjanak munkát. A HR-menedzser nem azért ül a helyén, hogy az álmainkat valóra váltsa. Saját magáért dolgozik, ezért olyan embert akar, aki segít neki, hogy a részlege vagy a cége sokkal hatékonyabb és sikeresebb legyen. Első körben tehát vedd számba eddigi felelősségi köreidet, majd kérdezd meg magadtól, hogy az egyes feladatok miért lehetnek fontosak a jelenlegi cég szempontjából is. Addig áss a válasz után kutatva, amíg már nem tudsz további kérdéseket feltenni. Általában a valódi igény az, amelyik a miértek hosszú láncolata végén helyezkedik el.

2. Biztosítsd, hogy már voltál hasonló helyzetben

Most, hogy már azonosítottad a problémát, jön a mókásabb rész. Egy HR-menedzser sem mondta még sose, hogy „imádok rengeteg pénzt fizetni az alkalmazottaknak”. Most az a kihívás, hogy emlékeztesd őt arra, milyen fontos a probléma, illetve az, hogy megoldást találjon rá. A második bekezdésben írj arról, hogy te pontosan mivel tudsz hozzájárulni a megoldáshoz, és mennyi idő alatt tudod ezt kivitelezni. Élj konkrétumokkal, és tedd biztossá a példáddal, hogy tudod, mivel jár a munkakör.

3. Kínálj megoldást

Ehhez a ponthoz érve már felkeltetted a HR-menedzser érdeklődését, ezért most megoldást kell nyújtanod. A megoldás nem más, mint te magad. Gondold át, mi tesz téged alkalmassá arra, hogy megoldd a problémát. Hozakodj elő egy múltbeli történettel, amely problémamegoldó képességedről és hasonló helyzetekben való helytállásodról tanúskodik. Írd le, mi az a mondat, amit soha nem hallanának a szádból, például: „soha nem mondanám azt, hogy ez nem az én dolgom”.

4. Zárd önbizalommal telve

A munkád végéhez érve nem zárhatod le az egészet egy „remélem, hogy hamarosan személyesen is találkozunk” jellegű óhajjal. Ehelyett az üzeneted végére olyan mondatot írj, amely magabiztosságot, hozzáértést és őszinte érdeklődést sugall, például a következő módon: „Szeretnék többet tudni az igényeiről, és arról, miben tudok segíteni”.

A The Muse cikke nyomán.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen