Ne te legyél a tű a szénakazalban! Így tűnj ki a LinkedInen
Nem bonyolult. Ez a pár dolog kell ahhoz, hogy megtaláljanak a fejvadászok, és olyan ajánlatot tegyenek, amelynek nem tudsz ellenállni.
A LinkedInnek mára 450 millió felhasználója van világszerte, ebből 711 ezer magyar. Ez a szám a Facebook magyar felhasználóihoz képest (5 millió 325 ezer) nem tűnik magasnak, de épp elég ahhoz, hogy észrevétlenek maradjunk a fejvadászok és vezetők számára, ha egyáltalán nem fektetünk energiát abba, hogy profilunkat nagy eséllyel dobja ki a rendszer a kereső-kulcsszavak alapján.
Mit akarsz megmutatni magadról egy fejvadásznak?
Először is tudnod kell, hogy mi az a kereső kulcsszó, amely a profilodra mutat. Vagyis meg kell határoznod azt a keresési kifejezést, amelyhez társítható a profilod. Például, ha szeretnél egy budapesti könyvelőirodában dolgozni, és van már releváns tapasztalatod is ehhez, akkor szükséged van pár kulcsszóra a profilod egyes részein elhelyezve: a címsorban, az összefoglaló részben, a munkakörödben, a munkáltatód nevében.
Hogyan juthatsz el az „egyes szintre”?
Elsősorban azt kell tudnod, hogyan jeleníti meg a találatokat a LinkedIn: az első szint a közvetlen kapcsolataidat jelenti, a második szint a kapcsolataid kapcsolatait, a harmadik szint pedig a kapcsolataid kapcsolatainak a kapcsolatait. Ha ingyenes felhasználói fiókod van az oldalhoz, akkor ahhoz, hogy magad is lásd mindazt, amit a fizetős felhasználók, számos kapcsolattal kell rendelkezned.
De hogyan növelheted a kapcsolataid számát?
Négy év kemény munkájával akár több mint 9000 ezer ismerősöd is lehet, azonban van egy könnyebb módja is a kapcsolatépítésnek. A kulcs az, hogy olyasvalakihez kapcsolódj, akinek rengeteg ismerőse van, így a második szintre tudsz lépni.
Ezt követően hozz létre egy 100%-os profilt
Bizonyosodj meg róla, hogy a profilod 100%-osan készen van. A profilod teljessége hatással lesz arra is, hol állsz majd a keresési rangsorban. Ha két hasonló tartalommal rendelkező profil is van a rendszerben, akkor az, amelyik 100%-osan befejezett, magasabb értékelést kap, mint az, amelyik csak 80%-ig van kész.
A LinkedIn szintmérő rendszerének köszönhetően könnyen megtudhatod, hogy áll épp a profilod. A közösségi oldal 5 szintet határoz meg a profil teljességét illetően: a kezdő (beginner), a középfokú (intermediate), a haladó (advanced), a szakértő (expert) és az All-Star szintet. Ahhoz, hogy a legutolsó jelölést érjük el, a következő részletek kitöltésére kell figyelnünk:
- iparág és település
- a jelenlegi pozíciónk (leírással)
- az ezt megelőző két pozíciónk
- tanulmányok
- képességek (minimum 3)
- legalább 50 kapcsolat
Növeld a szakértelmedet
Létezik még néhány fortély arra, hogyan kerüljön kitüntetett helyre a profilod a keresési rangsorban.
1. A személyes márkaépítés első alapvető eleme a jó profilfotó, amelyen mosolyogsz.
2. A jól megírt címsor (headline) megragadja a LinkedIn felhasználók figyelmét. Emeld ki azokat a különlegességeid, amelyek megnövelik a keresési rangsorolásodat.
3. Az összegzés (summary) részben 2000 karakter áll a rendelkezésedre, hogy elmeséld a történeted – tapasztalataidat, képességeidet, és azt a valamit, ami egyedülállóvá tesz téged.
4. Mindenképpen hozd kapcsolataid tudomására, hogyan tudnak (e-mail cím, telefonszám) elérni téged.
A Recruiter cikke alapján
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!