Sikerre vágysz? Építsd fel a személyes márkádat, és szálld meg vele a netet!

szerző: Jobline
2017 május 02.

Mindenhol márkákba botlunk, mégis sokan a fejüket vakarják, amikor a saját brandjük kerül szóba. Pedig a személyes márka felépítése nem bonyolultabb, mint egy üdítőitalé vagy egy szoftvercégé.

Mindenkinek van brandje, legfeljebb nem tud róla. Ha ez így van, feltételezhető, hogy ez a személyes márka meglehetősen satnya, nincs finoman hangolva, így elsikkad a lényeg, vagyis nem sikerül kommunikálni a legfontosabb üzeneteket. Ezért aztán senki sem jegyzi meg, mert a klisék miatt nem izgalmas, pont olyan, mint bárki másé.

Lássuk, mik az első lépések, amelyeket meg kell tenned azért, hogy jól felépített márkád legyen!


Őszintén nézz szembe magaddal
! Keresd meg azt a 3–5 jelzőt, amellyel a leginkább jellemezni lehet téged.


Gondold végig, mik az erősségeid!
Te vagy az, aki elsimítja a munkahelyi konfliktusokat és megnyugtatja a felháborodott ügyfeleket? Te vagy a legjobb, ha brainstormingra kerül sor? Előre jelzed azokat a problémákat, amelyeket mások észre sem vennének? Mivel nem is olyan egyszerű tisztán látni a saját erősségeinket, bátran kérdezd meg a munkatársaidat, vagy teljesítményértékelésnél koncentrálj erre a kérdésre.


Írd össze, mit csinálsz szívesen!
Mit szeretsz leginkább a munkádban? Vannak olyan részei, amiket akár ingyen is, pusztán élvezetből elvégeznél? Akad-e olyasmi, amit nagyon szívesen csinálnál, de jelenleg nincs rá lehetőséged?


Azt is írd össze, milyen sikereket értél el
! Mire vagy a legbüszkébb az utóbbi évek eredményeiből? Miért?


Határozd meg a prioritásaidat
! Mi a legfontosabb számodra? Szereted, ha szükség van rád? Fontos számodra a támogató környezet ahhoz, hogy pozitívan tudj gondolkodni?


Fésüld össze!
Nézd át, mi mindent sikerült leírnod, és keresd meg a vezérfonalat. Ha megvan, sűrítsd bele egy-két mondatba. Egy lakberendező például így mutathatja be a személyes márkáját: „A belsőépítészet iránti szenvedély és a költségtakarékos szemlélet vezérel. Inspiráló belső tereket hozok létre a színek, a fények, a különleges bútorok és kiegészítők átgondolt kombinációjával.” Egy értékesítési szakember pedig így foglalhatja össze a lényeget önmagával kapcsolatban: „Tapasztalt üzletkötő vagyok, aki könnyedén épít bizalmi kapcsolatot az ügyfelekkel. Mivel pontosan tudom, mire van szükségük és mit várnak el tőlem, képes vagyok a forgalom megnégyszerezésére és az ügyfélkör jelentős kiterjesztésére.”

A fentiek alapján láss neki a saját tételmondataid megfogalmazásának, és csiszold őket addig, amíg személyes márkád már fényesen ragyog.

 

 



A következő lépés: miután kidolgoztad a saját márkádat, szálld meg vele a netet.


LinkedIn.
Megkerülhetetlen tényező a munka világában, talán a legfontosabb virtuális helyszín, ahol a márkádra fel kell hívnod a figyelmet. (Erről kiadványunkban részletesen, önálló cikkben is olvashatsz.)


Saját honlap.
Olyan kreatív névjegyet tudsz létrehozni a saját honlap segítségével, amely maradandó nyomot hagy a felhasználó emlékezetében. Mutasd be egyéniségedet és szakmai kvalitásaid legértékesebb és legizgalmasabb oldalát, légy vicces és kreatív.
Rólad szóló YouTube-videókkal tűzdelheted tele a honlapodat, és persze magának a videoszolgáltatónak az oldalát is. A video legyen rövid és frappáns, különben a felhasználó türelmetlenül továbbkattint.


Blogolj,
ahol leírod, milyennek látod a világot, benne önmagadat és a szakmádat. Elgondolkodtató, vitákat provokáló kijelentésekkel igyekezz minél több követőt szerezni, akikből értékes hálózat építhető.

Kommentelj szakmai oldalakon!
Itt is gyűjts követőket, akikkel megbeszéled a legfontosabb kérdéseket, tanácsokat kérsz és adsz.


Twitter, Instagram és társai.
Itt viccesebb és lazább posztokat helyezhetsz el magadról és a munkád eredményeiről. Ügyelj arra, hogy a poszt mindig a márkádat erősítse, soha ne legyen öncélű, sértő vagy ciki (mit reggeliztél, milyen a kilátás a repülőgép ablakából).


A márkaépítés és a netes offenzíva várható eredménye
A fejvadászok ma már egyre inkább a passzív jelöltek felkutatására törekednek, azaz olyan kiváló szakembereket igyekeznek megkörnyékezni, akik éppen nem keresnek munkát, de egy-egy vonzó ajánlattal máshová csábíthatók. Ha a fentiek alapján a személyes márkád teljes spektrumát be tudod mutatni a különböző netes platformokon – szakmád avatott mestere vagy, aki egyben vonzó és kreatív személyiség –, hamarosan tele lesz a postaládád megkeresésekkel, mert a fejvadászok meglátják benned az ideális jelöltet.

 

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen