Értékesítő, marketinges vagy? Ezeket ne hagyd ki az önéletrajzodból!

szerző: Jobline
2017 szeptember 08.

A legjobb értékesítő szakemberekre mindig igényt tart a piac, de nagyon nehéz a toborzásuk és a kiválasztásuk. A munkaerőpiac ugyanis tele van olyan értékesítőkkel, akik bár jók a szakmájukban, nem rendelkeznek nyomon követhető eredményekkel.

Az önéletrajz ezért nagyon sokat számít; általa tudunk kitűnni a tömegből, és megmutatni a HR-esnek, hogy miért minket válasszon.

Ha értékesítő vagy, és követed az itt felsorolt tippeket, biztosan helytállsz majd a versenyben.

#1. Számszerűsítsd az eredményeidet
Az értékesítés a bevételről és a fejlődésről szól, ezért a számszerűsíthető eredményekre helyezd a hangsúlyt az önéletrajzodban. Vázold fel a bevételeket, a piaci növekedést és a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat. Magától értetődő, de túl gyakran történik meg, hogy ne említsük ezen a ponton: ellenállj a kísértésnek, hogy eltúlozd a számokat. A tapasztalt HR-esek kiszűrik az irreális adatokat, de egy sima referenciaellenőrzésnél is lebukhatsz.

#2. Emeld ki, hogyan fejlődtél a karrieredben
A potenciális munkavállalók szeretik látni a folytonos előmenetelt, tudni akarják, milyen képességeidben fejlődtél, az iparág élvonalában vagy-e. Ha a múltbeli munkáltatók egyre több felelősséggel bíztak meg, akkor ez azt fogja jelenteni, hogy megbízható és fejlődőképes munkaerő vagy. Emeld ki az új pozíciókat, feladatokat, ügyfeleket és területeket, hogy megmutasd leendő munkáltatódnak, képes vagy a fejlődésre.

 

ÉRTÉKESÍTÉSI / MARKETKINGES ÁLLÁST KERESEL? VÁLOGASS A JOBLINE AJÁNLATAI KÖZÜL!

 


#3. Jelenítsd meg az iparágadban használt szoftverek ismeretét
Egyszer volt, hol nem volt, egy mezei értékesítőnek nem volt másra szüksége, csak egy egyszerű telefonkönyvre, egy aktatáskára, egy kis feketére / öltönyre és egy kényelmes cipőre. Ma azonban más szelek fújnak, a technológia kulcsfontosságú szerepet tölt be majdnem minden értékesítői állásban. Az olyan értékesítési eszközök, mint a CRM rendszer vagy az e-mailes nyomkövető eszközök a legtöbb értékesítő pozícióban általánosak. Győződj meg róla, hogy az önéletrajzod tartalmazza az értékesítési programok ismeretét, és tényleg tudod is ezeket használni. Ezzel azt is megmutatod egyben, hogy haladsz a korral, képes vagy új készségeket elsajátítani.

#4. Listázd a díjaidat, eredményeidet!
Ha a volt vállalatod elismert téged valamiért, ne félj feltüntetni ezt is. A mások általi elismerés elkülöníthet téged a többi jelentkezőtől, és önéletrajzodnak egy kis komolyságot kölcsönöz.

#5. Légy egy kicsit korrektor is
Hiába egy jól megírt önéletrajz, ha tele van helyesírási hibával, elütéssel, helytelen megfogalmazással. Mielőtt kiküldenéd az önéletrajzot, ellenőrizd le a szavakat, a mondatszerkezeteket. Kérd meg egy barátodat arra, hogy olvassa át ő is, mert nem mindig könnyű felfedeznünk azokat az apró hibákat, amelyekre egy külső szemlélő jobban rávilágíthat.


A Recruiter cikke nyomán.



Szeretnél mindent megtudni a legfrissebb HR-trendekről? Kattints a HVG Online Toborzási konferenciájának folyamatosan bővülő programjáért, ahol többek között az SAP és az Inhiro szakértői is megosztják majd tapasztalataikat!

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen