Milyen interjúkérdésekre számíthatunk, ha adminisztratív állásra jelentkezünk?
Amikor adminisztrációs, asszisztensi pozícióra jelentkezünk, tisztában kell lennünk, mely készségek számítanak a leginkább. A puha faktorokon túl, mint például a kommunikációs készség, készen kell állnunk arra is, hogy naprakészek legyünk a különféle speciális szoftverekből, programokból, és profi szinten tudjuk használni ezeket.
Mindezek mellett arra is fel kell készülnünk, hogy elmeséljük, hogyan zajlott a munkafolyamat korábbi munkahelyünkön. Adminisztratív szakemberként nem lehet kérdéses, hogy odafigyelünk a részletekre, és megfelelően tudjuk szervezni a feladatainkat. Az interjún a HR-es olyan kérdéseket fog feltenni, amelyek fényt derítenek ezekre a képességekre.
Az interjú előtt mindenképpen nézzük át a munkaköri leírást, vajon van-e olyan terület, amelyre a pozíció kifejezetten összpontosít. Például lehet, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az utazások szervezésére, a projektek koordinációjára, a napi értekezletek ütemezésére, a személyes asszisztenciára. Ha igen, mindenképp hangsúlyozzuk az ezekkel kapcsolatos legfontosabb tapasztalatainkat.
Mindezek mellett a viselkedésünkre kell a leginkább figyelnünk az interjú során. Mivel asszisztensként szorosan együtt kell dolgoznunk másokkal, fontos a pozitív hozzáállás, a szakmaiság, az udvariasság. Az interjúztatónak semmi kétsége nem lehet afelől, hogy a velünk folytatott munka kellemes élmény lesz.
ADMINISZTRÁCIÓS, ASSZISZTENSI MUNKÁT KERESEL? VÁLOGASS A JOBLINE AJÁNLATAI KÖZÜL!
Miután elemeztük a munkaköri leírást annak érdekében, hogy kitaláljuk, miként alakítsuk ennek megfelelően a kérdésekre adott válaszainkat, készüljünk fel a legtipikusabb kérdésekből, amelyeket adminisztrációs, asszisztensi pozíció esetén feltehetnek:
- Milyen számítógépes ismeretekkel rendelkezik, milyen programokat használ?
- Könnyen képes nagy mennyiségű telefonhívást kezelni, illetve konferenciahívást lebonyolítani?
- A cégnél úgy gondolunk magunkra, mint egy nagy csapatra. Hogyan érzi magát egy ilyen környezetben?
- Gondot okoz-e két vagy három munkavállaló irányítása?
- Mi a legnagyobb erőssége, ami segít ebben a pozícióban?
- Mi a legnagyobb gyengesége?
- Hogyan kezeli a stresszt és a nyomást?
- Milyen volt az előző felettesével való kapcsolata? Miként tudtak együttdolgozni?
- Önállóan vagy inkább csapatban szeret dolgozni?
- Hogyan tud együttműködni másokkal? Adjon néhány példát a csapatmunkára.
- Hajlandó túlórázni, ha be kell fejezni egy projektet?
A nekünk feltett kérdésekre való felkészülésen túl legyen a tarsolyunkban pár kérdés, amit mi magunk tehetünk fel a munkáltatónak. Ehhez mindenekelőtt meg kell ismernünk a céget. Válasszuk ki a következő kérdések közül azokat, amelyekre igazán kíváncsiak vagyunk, és amelyek valóban számítanak a munkaigényeink szempontjából.
- Le tudnának írni egy tipikus munkanapot a részlegben?
- Milyen felelősséggel jár ez a munkakör?
- Mik az erősségei ennek a részlegnek, és mik a gyengeségei?
- A volt asszisztensük szerint mi volt a legjobb és a legrosszabb dolog ebben a munkában?
- Milyen irányokba szeretne menni a cég az elkövetkező 5 évben?
- Miért hagyta el az előző asszisztens a pozíciót? Mik voltak az erősségei, gyengeségei?
- Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a legjobb asszisztens?
- Milyen gyakran végeznek teljesítményértékelés, és mi alapján?
- Hogyan ismerik el, bátorítják a részlegen dolgozókat?
- Melyek a legnagyobb kihívások ebben a munkakörben dolgozó személy számára?
- Hogyan támogatják a szakmai fejlődést?
- Mit szeret a legjobban a cégben? Lenne valami, amin változtatna?
- A csapatmunkát vagy az önállóságot bátorítják inkább?
A specifikus, munkavonatkozású kérdéseken és válaszokon túl természetesen olyan általános kérdésekre is legyünk felkészülve, amelyek a végzettségünkre, munkavállalói múltunkra, céljainkra, terveinkre vonatkoznak.
A The Balance cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!