5 tipp, hogyan ösztönözhetjük a távmunkások produktivitását
Annak ellenére, hogy a legtöbb kutatás szerint a távmunka javítja a morált és csökkenti a stresszt, számos munkáltató továbbra is attól tart, hogy az alkalmazottak otthoni munkája majd károsítja a produktivitás szintjét. Mi a teendő?
A munkáltatóknak szükségük van annak biztosítására, hogy a munkavállalók képesek mindazt a mennyiségi és minőségi munkát nyújtani, mint amit az irodában is nyújtanának, és nem a kanapén hátradőlve moziznak egész nap.
Ha olyan munkahelyi-otthoni programot szeretnél létrehozni, amely ténylegesen elősegíti az alkalmazottak sikerességét, kövesd az alábbi 5 tanácsot:
#1. Adjunk minden munkatársnak egyenlő hozzáférést az otthoni munkavégzéshez
Az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos politika végrehajtása megköveteli, hogy minden munkavállaló ugyanolyan szintű hozzáférést kapjon ehhez a különleges előnyhöz. Semmi sem károsítja a morált és az elkötelezettséget annyira, mint az alkalmazottak között növekvő harag. Ne kivételezzünk, és ne éljünk vissza a hatalmunkkal. Ne legyen igaz ránk, hogy amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#2. Elvárásaink világosak legyenek
Ugyanannak a teljesítményi és viselkedésbeli elvárásnak kell vonatkoznia a távmunkásokra, mint az irodában dolgozókra. Nagyon fontos leszögezni, hogy a távmunka nem különbözik az irodaitól, máskülönben a kollégáknak teljesen eltérő ötleteik lesznek arról, hogyan is töltsék az időt otthon.
#3. Legyen napi követelménylista
Ez a legjobb módja annak, hogy a távmunkások is jó eredményeket hozzanak a cégnek. Határozzuk meg, hogy a távmunkában dolgozó szövegírónak mennyi cikket kell egy nap megírnia, vagy az ügyfélszolgálatosnak hány ügyfélpanaszt kell megoldania. Világos célok megadásával az alkalmazottak a munkájukra fognak koncentrálni, ráadásul könnyen meg tudjuk állapítani, hogy ugyanúgy teljesít-e az adott ember otthonról, mint az irodából.

#4. Legyenek biztos kommunikációs csatornáink
Mindegy, hogy erre a Facebook, a Viber vagy a Skype nyújtja-e a legjobb eszközt, a lényeg az, hogy mindig legyen egy olyan kommunikációs csatorna, amelyen keresztül kapcsolatot tarthatunk a távmunkással. Így folyamatosan naprakészek vagyunk a munkájukkal kapcsolatban, és ők is tudják, mi történik az irodában.
#5. Bízzunk meg a dolgozókban
Ahhoz, hogy egy távmunkaprogram sikeres legyen, meg kell bíznunk a dolgozók munkájában. Az emberek felismerik a bizalmatlanságot, és nem lesznek motiváltak arra, hogy jól teljesítsenek. A kölcsönös bizalom kiépítése eltarthat egy ideig, de jó kiindulópontot adhat a 360 fokos értékelés. A rendszeres munkavállalói felmérések, az alkalmazottak és a vezetők közötti kommunikáció segíthet a bizalom megteremtésében.
A Recruiter cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!