5 egyszerű trükk arra, hogyan legyen a munkavállaló elkötelezett

szerző: Jobline
2018 október 16.

Persze csak látszólag egyszerű, jól csinálni valóságos művészet.

Az emberek különböző okokból távozhatnak az adott munkahelyről, ugyanakkor a Gallup Research, mely több mint 195 ezer amerikai munkavállalóról gyűjtött adatokat, megállapította, hogy a felmondás hátterében leggyakrabban az áll, hogy a dolgozók nem érzik úgy, hogy támogatnák őket abban, amiben a legjobban. Ezt a megállapítást a Tlnt kutatása is alátámasztotta, melyben a szakértők arra voltak kíváncsiak, vajon keresnek-e az emberek új munkát, és kiderült, hogy a megkérdezettek 65%-a felelt igennek erre a kérdésre, aminek első számú oka a rossz vezetés volt. A rossz vezetők ugyanis nem támogatják az embereket abban, amit a legjobban csinálnak.

Pedig a munkavállalók helyettesítésének éves költsége meghaladja éves fizetésük másfélszeresét. Amikor a munkatársak boldogtalanok, az ügyfelek is azok lesznek. Ez egy végtelen ciklus, amely újra és újra megismétli magát, és a költségek így folyamatosan a toborzásra és az ügyfélszerzésre folynak el. Ha beskatulyázzuk a munkatársakat, mikromenedzseljük őket, vagy úgy bánunk velünk, mint egy nélkülözhető árucikkel, akkor kockáztatjuk a bevételünket és a márkánk jó hírnevét.

Hogyan csökkenthetjük tehát a felesleges költségeket, melyek a plusz toborzással járnak? Ez az 5 dolog megerősítheti a munkavállalókat abban, amiben a legjobbak.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 


#1. Figyelj

Az emberek nem hozzák ki magukból a legjobban, ha nem tudják, mi a legjobb. A munkatársak nagy eszköztárral rendelkezhetnek az adott munkakörhöz, melyek nem mind a munkaköri leírás részei. Ahhoz, hogy megtudjuk, mi a legjobb nekik, figyelnünk kell rájuk. Milyen szükségleteik vannak? Milyen kiegészítő készségeket hoznak? Milyen kihívásokat szeretnének? Meg kell hallgatnunk őket, majd a megfelelő módon kiválasztani a feladatokat. Támogassuk az ötleteket és az innovációt. Segítsünk nekik kihasználni az összes készségüket.

 

#2. Kommunikálj

Az emberek nem fognak jól teljesíteni, ha nem kommunikálunk velük, vagy úgy érzi, hogy tudnak velünk kommunikálni. Legyünk nyitottak, becsületesek és transzparensek azzal kapcsolatban, ami a szervezeten belül történik. Osszuk meg stratégiánkat, céljainkat. Adjunk konstruktív visszajelzést. Biztosítsuk számukra azokat az információkat, amelyekre szükségük van a sikerhez. Ne hagyjuk, hogy ostobának érezzék magukat. Ha valamit mondunk, az jelentse is azt. Ha valamit ígérünk, azt tartsuk is be. Értsük meg, miben a legjobbak, és beszéljünk arról, milyen szerepet játszanának a siker elérésében.

 

 

 


 

#3. Ösztönözz

Ahhoz, hogy az emberek minden tőlük telhetőt megtegyenek, új kihívásokra van szükségük, új készségeket kell hozzáadniuk a meglévő eszköztárukhoz, célokat kell adaptálniuk bizonyos szerepekhez és felelősségi körökhöz, stratégiai prioritásokhoz. Engedélyezzünk személyes célokat is minden munkavállaló számára, hogy olyan dolgokat érhessenek el, melyek miatt értékesnek érzik a karrierjüket. Miután megtudtuk, mitől lesz a legjobb az adott munkavállaló, támogassuk őt ebben a folyamatban.

 

#4. Támogass

Az embereknek szüksége van vezetőkre ahhoz, hogy mindent meg tudjanak tenni. Ne essünk a mikromenedzsment csapdájába, támogassuk az embereket. Ne skatulyázzuk be őket, vagy tántorítsuk el őket attól, hogy új módon próbáljanak ki dolgokat. Ne tulajdonítsuk magunknak a jó ötleteiket, ha azok nem a mieink, építsünk bizalmat. A munkavállalóknak biztonságban kell érezniük magukat ahhoz, hogy ők is támogassanak minket.

 

#5. Légy agilis

Gyakran szükség van az agilitásra ahhoz, hogy az emberek úgy érezzék, mindent megtesznek. Próbáljunk ki új ötleteket. Alakítsuk át a folyamatokat. Hajtsuk végre azokat a feladatokat, amelyekről a munkavállalók úgy érzik, hogy sikert érhetnek el általuk, illetve amelyek rugalmasságot igényelnek. Ne felejtsük el, hogy a munkavállalók nem gépek, gyakran merülhetnek fel családi problémák, egészségügyi gondok, sőt az is előfordulhat, hogy bizonyos dolgok szükségessé teszik a munkaköri feladatok felülvizsgálását. Legyünk rugalmasak és agilisak nem csak a munka szempontjából, de a munkavállalók megértésének tekintetében is.

 

 

A Tlnt cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


hr  •  elkötelezettség  •  megtartás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen