Akadályozd meg a fluktuációt, mielőtt még kárt tesz a cégben!

szerző: Jobline
2018 november 22.

A magas fluktuáció nem tesz jót a cégeknek. Becslések szerint az elveszett csapattaggal járó átlagos költség a dolgozó éves fizetésének 38%-a. Ezt a veszteséget nem árt elkerülni.

A fluktuációt általában úgy számolják ki, hogy elosztják a céget elhagyó munkavállalók számát azokéval, akik a megadott periódus alatt a cégnél dolgoztak. Például ha 7 ember mondott fel, és jelenleg 100 dolgozó van a cégnél, akkor a fluktuációt a következő egyenlettel írhatjuk le:

(7÷100)×100= 7 százalékos fluktuációs arány

Amikor az emberek távoznak, egyfajta hullámhatás érezhető a vállalat egészében. Az elveszett tudás költségei és az új alkalmazottak toborzása, képzése magasra rúgnak. Hosszú távon ez a tendencia súlyosan sértheti az általános üzleti sikert.

A vállalatok nem akadályozhatják meg, hogy az emberek távozzanak. Természetes, hogy bizonyos idő elteltével sokan változást akarnak. Azonban vannak olyan módszerekkel, melyek elősegítik a munkaerő körében a nagyobb lojalitást. Miközben az olyan tényezők, mint pl. a képzések hiánya, a nem hatékony vezetés, a célok hiánya a kijárati ajtó felé mutatják az utat, az emberekbe való befektetéssel ellenkező hatást érhetünk el. Az alábbiakban megmutatjuk, milyen gyakori tünetek jelenthetnek kockázatot, illetve tanácsokat is adunk, mit kell tennünk ez ellen.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#1. A képzések hiánya
Az alkalmazottak megtartása ott kezdődik, amikor az új munkavállaló belép első nap az ajtón. Az onboarding kritikus ebből a szempontból: nemcsak azt biztosítja, hogy a munkavállaló rendelkezzen a szükséges ismeretekkel, készségekkel és viselkedéssel, de segíti a vállalati kultúrába való jobb beilleszkedést is. Amikor egy vállalat sikeres onboarding programot valósít meg, 54%-kal nagyobb produktivitást és 50%-kal nagyobb megtartást tapasztal.

A megtartás azonban még nem ér itt véget. A munkavállalóknak képzési lehetőségeket kell nyújtani akkor is, amikor már betöltötték a szerepüket. Ellenkező esetben számos veszélynek lesznek kitéve. Az elégtelen képzéseket kapó munkavállalók 40%-a a következő éven belül elhagyja pozícióját.

Az emberek szeretik a kihívásokat, szeretnek tanulni és fejlődni. Olyan lehetőségeket keresnek, amelyek által jobbá válhatnak munkahelyükön, előreléphetnek karrierjükben. Senki sem szeretné ugyanazokat a feladatokat évről évre ellátni. Ha az emberek úgy érzik, nem fejlődhetnek a szerepükben, akkor elveszítik a motivációt.

Az elégedettség érdekében, képessé kell válniuk a szervezeten belüli mobilitásra különféle képzések útján. Miközben egy munkavállaló bizonyos szerepet kap a cégen belül (pl. digitális marketing), bizonyára rendelkezik más tulajdonságokkal és készségekkel (pl. kreativitás), amelyeket nem feltétlenül tud kiteljesíteni ebben a szerepkörben. Az emberek azonban képességeik teljes körét szeretnék gyakorolni a munkahelyen, és gyakran érzik úgy, hogy az egyetlen módja ennek az, ha elhagyják a céget.

Ezért a rendszeres kommunikáció nagyon fontos a vezetők és a dolgozók közt. Az alkalmazottaknak meg kell osztaniuk karrierélményüket és törekvéseiket a vezetőkkel. Ez lehetővé teszi, hogy a vezetés olyan lehetőségeket keressen, amelyek kielégítik az alkalmazottak ambícióit anélkül, hogy ehhez el kelljen hagyniuk a vállalatot.

 

 

Forrás: Jobline


#2. Hatástalan vezetés
Általánosan elfogadott, hogy az emberek nem a munkahelyüket, hanem a főnökeiket hagyják el. A Gallup jelentése szerint a munkavállalói elkötelezettség 70%-a rajtuk múlik. Azok, akik nem tudják megteremteni a megfelelő lehetőségeket a csapataik számára, nem kommunikálnak rendszeresen, vagy mutatnak elismerést, magas fluktuációs arányt tudnak felmutatni.

Másrészt a Gallup azt is megállapította, hogy azok a személyek, akik rendszeresen találkoznak vezetőikkel, háromszor nagyobb valószínűséggel lesznek elkötelezettek. Világos, hogy ezek a találkozók többet jelentenek a feladatok és teendők listázásánál; ezeken a találkozókon a vezetők valóban befektetnek a csapatuk sikerébe.

A bizalom kultúrájában az emberek nagyobb valószínűséggel nyíltabban beszélnek vezetőikkel, ami lehetőséget ad a vezetőknek arra, hogy beavatkozzanak, mielőtt még túl késő lenne. A jó vezető képes inspirálni, motiválni, coachingolni. Rendszeresen új lehetőségeket keres annak érdekében, hogy jelentései elérjék a szakmai fejlődési célokat. Ha egy vállalat hatékony vezetőkkel működik, akkor a kommunikáció napi szintű és transzparens, mindenki világosan megérti a szervezet jövőképét, illetve azt, ki, hogyan illeszkedik ebbe.


#3. A célok hiánya
A fluktuáció fertőző: amikor egy személy elhagyja a céget, több más kolléga is mérlegelni kezdi saját helyzetét. Miközben a kompenzáció fontos dolog, az embereket nemcsak a pénz motiválja. A tanulás, fejlődés mellett szeretnék azt is érezni, hogy amit csinálnak, az hatással van másokra is, valami nagyobbhoz járulnak hozzá. Szükségük van arra, hogy kapcsolatban álljanak a vállalat céljaival és jövőképével. Egyébként miért teljesítenének 110%-on?

A vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy minden alkalmazott világosan értse, miért dolgozik, majd az elismerés és a közösség kultúráját kell előmozdítaniuk. Ennek három módja van:

Először az alkalmazottak munkáját egyéni szinten kell elismerni. Egy 2700 ember megkérdezésével készült tanulmány megállapította, hogy 45%-ukat nem értékelték több mint 6 hónap alatt. Az emberek elismerése segíti a vállalat átfogó céljaihoz való kapcsolódásukat, elkötelezettségüket.

A másik mód, ha emlékeztetjük az embereket arra, hogy munkájukkal hozzájárulnak a vállalat céljaihoz. Például az ügyfélproblémákkal való kiemelt foglalkozás hozzájárul a vállalat márkanevéhez, a vevői elégedettséghez. Sőt az egyének vállalati munkája a társadalom szempontjából is fontos.

Végül pedig azonosítanunk kell azokat a közös értékeket és hagyományokat, amelyek a szervezetben mindenkihez köthetőek. Az emberek szeretnek nagyobb közösségek tagjainak lenni. Értsük meg, hogy mi teszi a vállalatot közösséggé, és győződjünk meg róla, hogy megerősítjük ezeket a tényezőket. Így még a távozó munkatársak is kapcsolatban maradhatnak a vállalattal és annak munkatársaival.


A Recruiter cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen