Így működik az SMS-interjú

szerző: Jobline
2019 április 16.

Az SMS-interjú igen hatékony kommunikációs eszköz lehet, ha jól használjuk.

Az interjú során történő SMS-ezés egyre népszerűbbé válik, hiszen a modern jelöltek azt szeretnék, ha a felvételi folyamat gyors, kényelmes és könnyű volna. Az SMS egy hatékony módja annak, hogy naprakészen tartsuk a munkavállalókat az interjú előrehaladtával – ami a versenyképes tehetségpiac top prioritása -, és biztosítsuk számukra a megfelelő időben történő válaszadást.


Egy 2017-es felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 86%-a pozitívnak érzete, amikor szöveges üzeneteket használtak az interjúfolyamat során, ami növekedést jelent az egy évvel azelőtti 79%-hoz képest.

 

Az SMS valószínű azért is válik egyre népszerűbb kommunikációs csatornává kiválasztók és jelöltek között, mert megoldást nyújt az úgynevezett „ghosting” – eltűnés jelenségére. A munkáltatók járványszerű eltűnésének megoldása lehet annak biztosítása, ha a cégek szöveges üzenetek útján tartják a kapcsolatot a jelöltekkel, hogy még magasabb elkötelezettséget kapjanak, mielőtt még alkalmazásba vennék őket.



Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


Vegyük figyelembe a pozíciót

A szöveges üzenetek általában a fiatalabb jelöltek körében kínálhatnak megoldás, és nem biztos, hogy érdemes például a fő pénzügyi tisztviselő esetében bevetni. Azonban ha a vállalatnak szezonális munkavállalókat kell bérelnie, az SMS-ek segíthetnek annak megállapításában, hogy a jelöltek képesek-e órákat dolgozni, és elvégezni a szükséges feladatokat. Ez viszont számtalan órát takarít meg a toborzónak a bevezető hívások befejezéséig, a munkahelyről való alapvető információk átadása során. Természetesen akadhatnak kivételek, de meg kell határoznunk azt a médiumot, amelyet mindenki előnyben részesít, majd eszerint cselekedni.

Különbséget kell tennünk az SMS és a chatbotok között is. A mesterséges intelligencia segítségével a chatbot hasznos lehet az előzetes interjúkban, az alapvető kérdések megválaszolásában, az információk átadásában. De a cégnek átláthatóvá kell tennie a chatbot használatát a jelöltek számára, mivel a szövegeket itt nem emberek hozzák létre, így a jellegük más, mint amikor emberekkel szöveges üzeneteken keresztül kommunikálunk.


 



Elsőként kérdezz

Érdemes szóban megkérdezni a jelöltektől, engedélyezik-e, hogy SMS-ben tartsuk velük a kapcsolatot. Emellett professzionálisnak kell maradnunk. Ne használjuk szükségtelen rövidítéseket, ellenálljunk, hogy hangulatjelekben vagy GIF-ekben válaszoljunk egymásnak. Amikor pedig rossz hírt kell közölnünk, vagy egy komoly beszélgetést kell megejtenünk, sose használjunk szöveges üzenetet, mert az megalázó és sértő. A szöveges üzenet az egyik leghatékonyabb eszköze a kérdések megválaszolásának, a munkakörülmények közlésének, de semmiképp sem jó ötlet valakit szövegesen elutasítani.

Légy óvatos!

Gyakori, hogy egy szöveget rossz címzettnek küldünk el, vagy az autokorrekció áldozatává válunk. Ha aktív szövegváltásban vagyunk egy toborzóval vagy a jelöltekkel, akkor körültekintően írjunk. Győződjünk meg róla, hogy a megfelelő szöveget a megfelelő címzettnek küldjük el, és nem kerülünk emiatt rendkívül kínos szituációba.

A Fast Company cikke alapján

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen