Akasztják a hóhért! A kiválasztónak is ügyelnie kell a személyes márkájára

szerző: Jobline
2019 május 02.

A mai munkaerőpiacon a személyes márka rendkívüli súlyú egy kiválasztó számára. Hiszen amikor egy jelölt rákeres a Google-ban a kiválasztóra, vajon mit lát? Amikor a leendő ügyfél összehasonlítja a toborzási szakembereket, milyen információkat talál rólad? Ezek mind magában foglalják a személyes márkádat, amelyre nemcsak az álláskeresőknek, de egy kiválasztónak is ugyanúgy ügyelnie kell.

Íme a személyes márka 6 pillére, és néhány tanács optimalizálásukhoz:

#1. Közösségi médiaprofilok
A toborzó szociális médiaprofiljai képet adnak arról, hogy kik ők, és mit tesznek le az asztalra. Amit posztolsz, azok a csoportok, melyekhez csatlakozol, személyes kapcsolataidat mind értékes információt nyújtanak rólad. Bár sokan úgy gondolják, hogy a LinkedIn az egyetlen szociális média oldal, amely fontos az üzleti életben, ez nem igaz. Az ügyfelek és a jelöltek a Facebook, Instagram oldalakat is megnézik. Ha ezek a profilok politikai, megosztó jellegűek, és nem felelnek meg a kívánt értékeknek, akkor továbbállnak. De ellenkezőleg is, ha a jelölt vagy az ügyfél ugyanabban a csapatban sportolt, vannak közös ismerőseitek, akkor az pozitív fényben tünteti fel a szolgáltatásodat. Röviden: Légy tudatában annak, hogy nem csak te, mások is lecsekkolnak téged az online felületeken.

 

#2. Értékelések
Az első dolog, amit az ügyfelek és jelöltek megkeresnek, azok a te értékeléseid a Google-ban, Facebookon, LinkedInen. Az ötcsillagos értékelések csodálatosak, de elkerülhetetlen, hogy negatív visszajelzéseket is kapj, melyek szintén fontosak a márkád szempontjából. Győződj meg róla, hogy válaszoltál minden egyes értékelésre, jóra és rosszra egyaránt. Ha negatív kritikát kapsz, fejezd ki bocsánatodat, és köszönd meg az építő jellegű hozzászólást, amely mindig fontos a fejlődés érdekében.

 

#3. Networking
A networking a nettó érték. Ez a kifejezés nem lehet igazabb sehol másutt, mint a kiválasztási iparágban, ahol a pozíciókat általában ajánlások útján töltik be. Az online profilok megmutatják az ügyfeleknek és a jelölteknek, hogy milyen embereket ismersz, ezért lényeges, hogy a kapcsolati hálód jó benyomást keltsen. Ha még kezdő vagy, tegyél lépéseket az aktív hálózat létrehozásához. Jelölj be mindenkit, akit ismersz, kövesd azt, akit szeretnél megismerni. Válj aktívvá a hálózatépítői szervezetekben, iparági csoportokban, üzleti hálózatokban, stb. Add ki névjegykártyádat mindenkinek, akivel találkozol, és győződj meg róla, hogy azonnal felveszed az illetőt a LinkedIn hálózatodba.

 

 


 

#4. Toborzási specialitásod
A toborzók által készített elhelyezések túlnyomó többségét olyan toborzók csinálják, akik egy adott iparágra vagy piaci szegmensre összpontosítanak. Ezek a toborzók előnyökkel rendelkeznek az általános szakemberekkel szemben, ugyanis megértik az adott szegmens árnyalatait, és így képesek tökéletesen illeszkedő jelölteket szerezni. A szakképzett munkaerő-közvetítők olyan hálózatokat építenek, amelyeket már abban a pillanatban észrevesznek, amikor új munkakör nyílik a területen. Ha van egy jól definiálható specialitásod, akkor lehetővé válik, hogy mind az ügyfelek, mind a pályázók felé értéket közvetíts, és hozzájárulj saját szakmai hálózatod gyors bővítéséhez. Ha kiváló szolgáltatást nyújtasz egy adott iparág tehetségének, akkor ő javasolni fog téged munkatársainak is. Azok, akiket elhelyezel, magasabb szintű pozíciókba lépnek, és magasabb színvonalú munkatársakat kell alkalmazniuk. Te lehetsz az első, akit hívni fognak, ha ebben segítségre lesz szükségük.

 

#5. Inspiráció
Az inspirációs idézetek az interneten sok ember körében sikeresek, hiszen szeretik a célok elérésével, jobb élettel, álommunkahellyel kapcsolatos emlékeztető üzeneteket. Ezek pozitív erőt adnak. Nemcsak olyanokat nyerhetsz meg ezekkel, akik később klienseiddé válnak, de ezeket a tartalmakat megosztják, ami még több embert vonz a hálózatodba.

 

#6. Önazonosság
Vannak olyan toborzók, akik nem a jelölt legjobb érdekeit tartják szem előtt, hanem csak a jutalékot. Ne legyél ez a fajta toborzó. Ez nem segít a személyes márka és a hírnév növelésében. Ehelyett legyél átlátható és becsületes mind a munkavállalókkal, mind a jelöltekkel, mert ezzel hosszú távon hozzájárulsz személyes hírneved megteremtéséhez. Az önazonosság a közösségi média pozitív értékeléséhez és a hálózat exponcenciális növekedéséhez vezet. Cselekedj igazságosan. Meg fog térülni hosszú távon.


A Recruiter cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen