6 dolog, amit tudnod kell, mielőtt vezetői székre pályázol

szerző: Jobline
2019 május 21.

Bizonyára te is hallottad már a bölcsességet, nem az számít, honnan indulsz, hanem az, hová jutottál. Azonban azt is mondják, minden kezdet nehéz. Amikor pedig vezető álláskeresésről van szó, igenis sokat nyom a latba, hogyan kezdesz neki. Mindegy, miért mentél vissza a munkaerőpiacra, célszerű házi feladatot készíteni, mielőtt belekezdenél a vezető pozíciók hajkurászásába.

#1. A cégek egyedi tehetségeket akarnak

A vezető pozíciókért nagy a verseny, a munkáltatók ezért megengedhetik maguknak, hogy válogassanak. A munkáltatók nemcsak a tapasztalatot veszik itt figyelembe, hanem azt a konkrét értéket, amelyet a pozícióhoz kínálsz. Ennél a pontnál nagyon sokat számít a személyes márka. A cégek tisztán akarják látni, mit képviselsz, milyen kemény és puha készségeid vannak, és milyen egyedi értéket tehetsz le az asztalra. A személyes márka felépítésének kezdetén esetleg kényelmetlenül érezheted magad – ez teljesen normális. Ahhoz, hogy nálad pattogjon a labda, készíts listát az elvégzett dolgokról, miről vagy ismert, miben vagy a legjobb. Ezekkel az információkkal könnyebb lesz azonosítani a márkát, és megfogalmazni azt a világ számára.


#2. A legtöbb pozíció rejtett

A keresésed nem korlátozódhat csak online álláshirdetések böngészésére. Míg közülük sok érvényes, vannak hirdetések, melyek már elavultak, esetleg jogellenesek vagy érvénytelenek. A cégek naponta több száz önéletrajzot kapnak az online álláshirdetéseken keresztül, ezért nagyon kevés esélyed van arra, hogy észrevegyenek. Ehelyett lépj be a rejtett munkaerő-piacra, ahol az állások 80%-a található, beleértve a vezetői pozíciókat is. Mit jelent ez? Látogass el a helyi eseményekre, alakíts kapcsolatokat a LinkedInen, vedd fel a kapcsolatot régi kollégáiddal, stb. Így fogsz igazán állást találni.


#3. A HR menedzserek ellenőriznek a közösségi médiában

Minden HR menedzser megnézni a közösségi média profilodat, hogy felismerje a lehetséges problémákat, vagy feltárja a diszkvalifikáló részleteket. Ha vezetői pozícióra jelentkezel, te leszel a vállalat nyilvános képviselője. Győződj meg róla, hogy a közösségi média jelenléted tiszta, lenyűgöző, mentes minden zavaró információtól.


 

Forrás: Jobline


#4. Legyen láthatóbb a teljesen LinkedIn profilod

Ahogy kitöltöd a profilodat, az oldal állapotsora megmutatja, mennyit töltöttél ki a maximumhoz. Kövesd a felkínált lépéseket a 100%-hoz. A teljes körű profilok nagyobb figyelmet kapnak az oldalon, különösen a toborzók és a munkáltatók keresési eredményei között. (Megjegyzés: Az is rendben van, ha csak 85-95%-on áll a profilod. Ne adj hozzá random, nem létező információkat csak azért, hogy elérd a maximumot.) Amellett, hogy láthatóbbak, a komplett profilok vonzóbbak is a munkáltatók számára. Az emberek naprakész, érdekes LinkedIn profilt szeretnének látni. Ha a profil csak félig van kész, a toborzó nem szívesen fogja felvenni veled a kapcsolatot.


#5. A toborzók nem keresik a címeket, a képességek érdeklik őket

Ha a LinkedIn-profiloddal dolgozol, akkor kulcsszavakat kell beágyaznod a vágyott szerepedhez és iparághoz. Ez alapján fogsz a HR-es keresési eredményeiben látszani. A toborzók általában nem munkakörök alapján keresnek, mivel ugyanannak a munkakörnek az elnevezése akár cégenként is változhat. Ehelyett a toborzók speciális készségeket és szakértelmet keresnek. Ezért fontos, hogy a profilod a képességeid megjelenítésére összpontosítson.


#6. Mindig fejleszd a LinkedIn profilodat

A 100%-os profil még nem jelenti azt, hogy mindent elvégeztél. Mindig keresned kell a módját annak, hogyan javíthatnád, fejleszthetnéd a profilt. Ez nem jelenti azt, hogy állandóan át kell alakítanod a profilt, csupán fontos, hogy aktív maradj a platformon, különösen akkor, amikor épp munkakeresés közepén állsz. Próbálj meg legalább hetente egyszer bejelentkezni, és csatlakozni a megfelelő csoportokhoz.

Fontos, hogy a vezetői pozícióért menő jelöltek megértsék a munkaerő-piac tájképét. Egy kisebb hiba vagy mulasztás elronthatja a teljes keresés eredményességét, így kövesd a fenti tippeket, hogy biztosítsd az összes bázis lefedettségét.


A Recruiter cikke nyomán


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

vezető  •  toborzás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen