Legyél coach, ne pedig kritikus – 11 dolog, amit egy jó vezető soha sem mond

szerző: Jobline
2019 július 15.

A menedzsereknek nemcsak az a dolguk, hogy helyén tudják a dolgokat. Legfontosabb feladatuk, hogy munkatársaik teljes lehetőségeik szerint végezzék a munkájukat. A jó menedzserek alatt a csapatok jól boldogulnak. A rossz vezetők alatt pedig összeomlanak és kiégnek.

A menedzserek személye a munkavállalói elkötelezettségben 70 százalékban számít a Gallup kutatása szerint. Más szóval gyakran egy alulteljesítő és egy erős csapat közötti különbség a vezető személye miatt van. De hogyan tudja egy menedzser biztosítani azt, hogy a csapata motivált legyen? A titok a coaching típusú menedzseri stílusban rejlik. Azok a vezetők, akik munkatársaikat coachingolják, olyan vezetőkké válnak, akiknek a csapata nagyszerű eredményeket hoz majd.

 

Egy ilyen vezető a kritizálás helyett a coaching típusú vezető stílust követi, amely kérdések feltételén alapszik. Egy coachingon alapuló kultúrában az elkötelezettség 12 százalékkal, a produktivitás 13 százalékkal növekedhet, sőt az emberek 80 százaléka pozitív eredményeket hoz, ha coachingon alapuló visszajelzéseket kap.

 

Nézzük, mi az a 11 dolog, amit soha ne mondj az alkalmazottaidnak:

 

#1. Nem fizetek neked, ezért meg tudom csinálni helyetted a munkát

Miért ne mondd: Az ilyen típusú autokrata kijelentések nem inspirálják a lojalitást, és nem vezetnek jó munkához.

Mit mondj helyette: Mi a terved erre a helyzetre?

 

#2. Szép munkát végeztél ma.

Miért ne mondd: Az ehhez hasonló általános közhelyek azt sugallják, hogy általában nem szentelsz figyelmet annak, milyen munkát végeznek a többiek. Pedig az alkalmazottak 67 százaléka értékeli, ha elismerik munkájának minőségét, ha támogatást és lehetőséget kap a vezetőjétől arra, hogy megossza visszajelzéseit a döntéshozókkal.

Mit mondj helyette: Milyennek találtad a mai munkád (a pontos munka megnevezésével)?

 

#3. Megőrülök ettől az ügyféltől!

Miért ne mondd: Azt mutatja a többieknek, hogy nem veszed komolyan az ügyfélszolgálati munkát, és őket is erre biztatod.

Mit mondj helyette: Szerinted mi okozta, hogy az ügyfél így viselkedik?

#4. Folytasd tovább, amit csinálsz

Miért ne mondd: A legtöbben igénylik a speciális és konstruktív visszaigazolást a fejlődés érdekében. A dolgozók 60 százaléka napi vagy heti rendszerességű visszajelzéseket szeretne.

Mit mondj helyette: Kitűnően végzed az (feladat konkrét megnevezése) munkád. Van olyan terület, ahol fejlődni szeretnél?

 

 

 

Forrás: Jobline

 

 

#5. Ne rabold az időm, ezt már próbáltuk régebben

Miért ne mondd: Ez a kijelentés megöli az innovációt, és a dolgozók nem akarnak majd új ötleteket megosztani.

Mit mondj helyette: Milyen más lehetőséget látsz még?

 

#6. Miért nem csinálod ezt? Miért csinálod ezt így?

Miért ne mondd: A vádló, számonkérő nyelvezet demotiváló. Az ember a „miért” kezdetű mondatokat általában ellenségesnek értékeli.

Mit mondj helyette: Hogyan tudnánk ennél is jobbat csinálni a következő alkalommal?

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

 

#7. Nincs időm most beszélni

Miért ne mondd: Ha időt szakítunk a dolgozókra, akkor értékesnek érzik majd magukat, és fejlődni fognak.

Mit mondj helyette: Szeretnék beszélgetni, de most elfoglalt vagyok. Tudnánk egyeztetni egy időpontot, amikor mindkettőnknek jó?

 

#8. Ez nem fontos.

Miért ne mondd: A dolgozók egyértelmű visszautasításnak fogják ezt értékelni, és máskor sem osztanak meg veled semmit.

Mit mondj helyette: Kérlek, oszd meg velem, mi érint téged ebből a dologból.

 

#9. Érthető voltam? Érti valaki, amit mondtam?

Miért ne mondd: Ezzel nem kapsz pontos képet arról, hogy a csapat megértette-e, amit mondtál. Ha túl sok információt nyújtottál nekik, nem fogják tudni, hogyan válaszoljanak. Ha a mondat egy meetingen hangzik el, nem fognak többé megszólalni, mivel azt hiszik, ők az egyetlenek, akik nem értik, miről van szó.

Mit mondj helyette: Végigmennénk együtt a terven, hogy kiderüljön, mindenki számára tiszta a feladat?

 

#10. A hiba nem jöhet számításba

Miért ne mondd: Az ilyen állítások miatt a dolgozók rettegni fognak a hibáktól.

Mit mondj helyette: Mi a B terved, ha ez nem jön össze?

 

#11. A személyes ügyeid hagyd otthon!

Miért ne mondd: Érzéketlennek lenni a dolgozóid magánügyeivel szemben egyértelmű üzenet arról, hogy nem számítanak neked. Egy ilyen negatív kijelentés nem segíti a morált.

Mit mondj helyette: Van valami, ami zavar ebben a pillanatban?

 

És mi van, ha olyat mondasz, amit nem kellett volna? Ebben az esetben kövesd ezt a három lépést:

  1. Határozd meg, hogy szükséges-e bármit is mondani az incidensről. A csapat viselkedése nagyon árulkodó lehet.

  2. Ismerd el, hogy hibáztál. Vállalj felelősséget, mert csak ezzel nyerheted vissza a csapatd bizalmát.

  3. Adj magyarázatot, majd lépj tovább. Mondd el nyugodtan, mit akartál igazából.

 

A Recruiter cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen