Itt a generációváltás: nyomulnak a fiatal HR-esek
Szingli, nem híve egyetlen konkrét politikai irányzatnak sem, a közösségi média a természetes közege, és szeretné, ha négy keze lenne, mert akkor kétszer annyi érintőképernyős kütyüt birizgálhatna egyszerre. Teret követelnek maguknak a millenniumi generáció HR-esei. De hogyan lehet megtalálni közülük az optimális jelöltet?
Az új típusú HR-eseket Matt Straz, a Namely alapító vezérigazgatója mutatja be, aki jól ismeri ezeket a különleges példányokat, hiszen többé-kevésbé ő is közéjük tartozik. Szerinte a modern HR-es úgy keveredett erre a területre, hogy sok minden érdekelte, de kezdetben nemigen tudta, milyen szakmában akar elhelyezkedni. Aztán tudatosult benne, hogy szeret emberekkel foglalkozni, és örömet okoz neki, ha megoldhatja mások problémáit. Ami a politikai nézeteit illeti, nem érdeklik a pártok, világképét milliónyi blogbejegyzés alakítja, ezek alapján alakítja ki hibrid véleményét. A függetlenség a legfontosabb érték számára, ezért átlagosan 32 éves koráig szingli marad, hogy minden energiáját a munkájának és egyéb passzióinak szentelhesse – ebben egy házastárs csak zavarná. Amikor felébred, azonnal digitális készüléket ragad, ami leginkább egy okostelefon. Egy fiatal amerikai HR-es naponta átlagosan 110 alkalommal használja a készüléket.
Straz szerint a középnemzedéknek ideje összekapnia magát – a még idősebbeknek meg pláne –, mert az új generáció megindult, hogy átvegye a hatalmat a HR-osztályokon. A szerzőnek van néhány ötlete, a cégek hogyan válasszák ki a megfelelő fiatal HR-szakembert, hogy ne érje őket csalódás.
Ellenőrizd, hogyan viselkedik a közösségi médiában
Ez az alap, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni. Hogyan fest a LinkedIn profilja? Sok kapcsolata, ajánlása van? Hogyan kommunikál másokkal? Korrekt a Facebook-oldala, vagy tele van kétes színvonalú szelfikkel? Pár perc böngészés után kiderül, érdemes-e foglalkozni az illetővel.
Állapítsd meg, mennyire motivált és elkötelezett
Egy friss statisztika szerint a millenniumi generáció tagjainak 67 százaléka nem rajong különösebben a munkájáért, csak muszájból végzi. Ezért az új HR-es kiválasztásánál biztosra kell menni, hogy ő nem tartozik ebbe a kétharmadba. Milyen a szakmai előmenetele, hogyan lépkedett eddig fölfelé a ranglétrán? Mit csinál, amikor nem dolgozik, van-e érdekes hobbija? A motivált jelöltek folyamatosan tanulnak, fejlesztik magukat, és nem idegen tőlük a közösségi munka, önkénteskedés sem.
Hogyan méri a teljesítményt?
Ha erre a kérdésre azt válaszolja, hogy humántőke-menedzsment szoftverrel, az jó jel, mert ezek a programok általában a HR összes funkcióját integrálják, és segítségükkel a menedzserek azonnal pontos visszajelzést kapnak.
Mennyire alkalmas vezetőnek?
A jó vezető kíváncsi, képes előre gondolkodni és nem fél kitűnni a szürke átlagból. Mer kérdezni és nem rest segíteni másokon. Kérdezzük meg a jelölttől, hogyan jellemeznék a barátai. Ha arról is beszámol, hogy rendezvényeket szokott szervezni és a kollégákat munka után meghívja sörözni, valószínűleg be fog válni vezetőnek.
A modern HR-es így segítheti a vállalat fejlődését
Érti és beszéli a millenniumi, sőt a Z generáció nyelvét
A modern HR-esnek a szeme se rebben, ha a Z generációba (kb. a kilencvenes évek közepén születettek nemzedéke) tartozó kolléga azzal áll elő, hogy hetente egyszer szeretne távmunkában dolgozni, mert ez neki így lenne jó. Fejlett kommunikációs készségeinek köszönhetően ügyesen irányíthatja a kiválasztási folyamatot és terelgetheti helyes irányba a cég alkalmazottait. Hatékony humánmenedzselési taktikáinak köszönhetően időt és pénzt takarít meg a vállalatnak.
Véleményvezér
A kiváló fiatal HR-es sűrűn blogol, osztja az észt a LinkeInen és minden lehetséges fórumon, ezzel követőkre tesz szert a közösségi médiában, akik között olyan kiváló szakemberek is akadnak, akiket egyszercsak érdemes lesz fölvenni a céghez.
A networking ásza
A millenniumi generáció élmezőnye tagjainak lételeme a networking, folyamatosan kapcsolatokat építenek személyesen és online. Amikor a fiatal HR-es cégének hirtelen új szakemberre van szüksége, neki nincs más dolga, mint előrántson valakit a twitteres követői közül, aki pont akalmas a feladatra. Így nem kell amiatt aggódni, hogy a poszt sokáig betöltetlen marad, mert a millenniumi HR-es olyan személyes talent poolból dolgozik, amelyet évek szorgos munkájával épített fel.
Vállalkozói szemlélettel van megáldva
A milleniumi generációnak vérében van a vállalkozói mentalitás, ezért nagyon valószínű, hogy az ilyen tudással és motivációval felvértezett HR-es úgyszólván saját üzleti vállalkozásaként menedzseli majd a kollégákat a cég nagyobb dicsőségére.
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
Hozzászólások (0)