Ahol minden amerikai fiatal szívesen dolgozna: Google, Apple, Disney
Az amerikai Universumglobal.com nyilvánosságra hozta legfrissebb felmérését, amiben azt kutatták, hol szeretnének elhelyezkedni az amerikai fiatalok.
A felmérésben majdnem hatvanezer egyetemista vett részt, és az alapján kellett választ adniuk, hogy milyen pályán képzelik el a karrierjüket, valamint hogy érzik, az adott vállalatok mit tudnának nekik nyújtani.
Ez alapján a lista első helyén a Google, míg a második helyen az Apple végzett. A top 5-be még befért a Walt Disney, az Ernst&Young és a Deloitte is. Ez lényegében megegyezik a tavalyi listával. A népszerűségi listán viszont néhány cég a 2010-es felméréshez képest jelentősen javított, ami az elemzőket is meglepte, ezek a Ford, a General Motors és a Chrysler. A mérnökhallgatók egyre szívesebben dolgoznának a General Motors-nál vagy a Chrysler-nél, míg a Ford az üzleti világ iránt érdeklődőket vonzaná.

Mindez azért is érdekes, hiszen a General Motors 2009-ben a csőd közelébe került, és az amerikai kormány 52 milliárd dolláros mentőcsomagjának köszönhette csak a társaság, hogy nem kellett lehúznia a rolót. Hasonló a helyzet a Chrysler-nél és a Ford-nál is, mindkét cég pár évvel ezelőtt még csődközelbe került.
Meglepő ugyanakkor, hogy az egyre népszerűbb, és nemrég a tőzsdére is belépő Facebook csak a 12. legvonzóbb munkahely (a vállalatot egyébként rögtön az FBI követi a listán), valamint a Nike alaposan lenyomta az Adidast: az előbbi a 7. helyet kaparintotta meg, míg vetélytársa a 35. helyre szorult vissza.