Versengenek a jó munkatársakért

szerző: Jobline
2012 június 25.

A szolgáltató központoknak több toborzási és kiválasztási nehézségekkel kell szembenézniük - írja hétfői számában a Napi Gazdaság.

Az Aon Hewitt felmérése szerint a legfontosabb a megfelelő idegen nyelveket beszélő munkaerő céghez vonzása és megtartása. A legtöbb szolgáltató központ (ssc) nehezen veszi fel a harcot a fluktuációval. A lemorzsolódás okai többek között a kiégés, illetve az, hogy a dolgozók túl monotonnak tartják a munkájukat - írja a Napi Gazdaság. Az ssc-dolgozók leginkább átmeneti állomásnak tekintik a munkahelyüket, minden második itt dolgozó váltana felmérések szerint.

Az ssc-dolgozók az átlagnál gyakrabban bírálják a felsővezetést - derült ki az Aon Hewitt felméréséből. A szektorbeli munkavállalók az átlagosnál kevésbé érzik úgy, hogy a munkáltató betartja ígéreteiket, nem annyira élvezik a napi munkáikat.

Dobi Kitti, a BP európai szolgáltató központjának hr-igazgatója a szolgáltató központok toborzási problémái közül a nyelvtudást, az ügyfélszolgálati tapasztalatot, és az elvárások realitásához közelítését emelte ki. Hozzátette, hogy a fluktuáció összetétele is átalakult: az önkéntes távozás helyett a leépítések és a teljesítménymenedzsmentből adódó változások dominálnak.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen