E-mailben is kérhet segélyt

szerző: Jobline
2013 január 14.

Idén már számos, álláskeresési ellátást érintő ügyben e-mailen tarthatjuk a kapcsolatot a hatósággal. Többek között álláskeresési járadékra is lehet elektronikus levélben jelentkezni – közölte a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) a honlapján.

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény lehetőséget biztosít 2013. január 1-jétől az e-mailben történő kapcsolattartásra a jogszabályban meghatározott esetekben:

álláskeresési járadék iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
NYES iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése,
bejelentés a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények és körülmények megváltozásáról
jelentkezési kötelezettség teljesítése.

Az e-mailben történő kapcsolattartás csak akkor lehetséges, ha az ügyfél, írásbeli nyilatkozat tesz és ezzel egyidejűleg megadja a kapcsolattartáshoz szükséges e-mail címet. Az ügyfelek a nyilvántartásba vételkor, illetve az nyilvántartás időtartama alatt bármikor nyilatkozhatnak az e-mailben történő kapcsolattartás vállalásáról. Az e-mailben történő kapcsolattartásra tett nyilatkozat a nyilvántartási idő alatt bármikor megváltoztatható. Az első jelentkezés alkalmával – ellátás iránti, vagy nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándék jelzése esetén – a kirendeltség nyilatkozat nélkül is fogadja az e-mailt.

 Az ügyfelek az e-maileket a lakcím, vagy tartózkodási hely szerinti illetékes kirendeltség e-mail címére küldhetik meg. Ezek az e-mail címek megtalálhatóak a www.munka.hu / Foglalkoztatás honlap „Elérhetőségek” link alatt.

Az állami foglalkoztatási szerv egyéb e-mail címére érkező levelek nem kerülnek továbbításra az illetékes kirendeltségekre, mivel az egyértelmű azonosításuk nem lehetséges és így a határidők betartása nem biztosított.

Minden levélben szükséges az alábbi személyes adatok megadása:

név, születési dátum, lakcím vagy tartózkodási hely, vagy
név és Taj száma

Abban az esetben, ha a kirendeltségre beérkező e-mail adatai nem azonosíthatóak egyértelműen, akkor a kirendeltség válaszlevélben bekéri azokat az adatokat, amelyek szükségesek az azonosításhoz. Ha a kirendeltség válaszlevelére 15 nap elteltével nem érkeznek meg az azonosításhoz szükséges adatok, akkor azt mulasztásnak kell tekinteni és az ügyintézés nem indítható el.

Az e-mailben szükséges megnevezni a levél tárgyát, hogy milyen ügy intézése céljából íródott. Csak a jogszabályban meghatározott ügyek intézése során fogadhatja el a kirendeltség az e-mailben történő kapcsolattartást. Abban az esetben, ha az ügyfél az e-mailben történő kapcsolattartásról nyilatkozott, de a kirendeltség személyes megjelenést ír elő bármilyen formában, azt teljesíteni kell. Az e-mailben történő kapcsolattartásról szóló nyilatkozattétel után határidő elmulasztása esetén nem lehet a kirendeltség által küldött levél el nem olvasására hivatkozni. A nyilatkozat megtételével az ügyfél vállalja az e-mailek folyamatos olvasását. Az e-mailben vállalt kapcsolattartás bármikor helyettesíthető a személyes kapcsolattartással.

Az alábbi esetekben lehet e-mail útján kapcsolatot tartani a kirendeltséggel:

1. Álláskeresési ellátás iránti-, nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése.

2. Bejelentés a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények és körülmények megváltozásáról  

3. Jelentkezési kötelezettség teljesítése

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen