Építse ki tudatosan a márkáját!

szerző: Jobline
2013 május 09.

Mire kell odafigyelni, hogy pozitív legyen a munkáltatói márka? Miért fontos, hogy a valós képet mutassuk magunkról? Miért van jelentősége a munkáltatói márkának? Hogyan lehet mindezt felelősen és zöld gondolkodással megvalósítani? Többek között erre keresték a választ a JAM Magazin idei második HR reggelijén.

„Az élet szinte minden területén márka fogyasztóvá váltunk. Nem csoda tehát, ha a munkáltatók világában is szerepet kapott ez a fogalom. Fontos tehát, hogy a vállalatok tudatosan tegyenek azért, hogy munkáltatóként is gondoljanak rá” - fogalmazott Nagy Andrea, a JAM Magazin főszerkesztője. „Hogy miért is fontos tudatosan építeni a munkáltatói márkát? Mert a valós kép, a felelős működés elengedhetetlen ahhoz, hogy vonzóak legyünk a megfelelő kollégák számára, hogy új munkatársainkat megtartsuk, hogy csapatunk növeljük a lojalitást, a hatékonyságot, hogy hassunk a következő generációkra és erősítsük a brandet.”

Mi látszik belőle?

Nagy Andrea esettanulmányon keresztül mutatta be, hogy melyek azok a pontok, ahol „kilátszanak” a vállalat belső folyamatai, jellemzői, amelyek hatnak a munkáltatói márkára. Kiemelte, hogy letűnt az egyirányú kommunikáció ideje, az online és social média mindent elárul, tehát ha egy vállalat azt mutatja, hogy korrekt, emberi módon kezeli a munkatársakat, a gyakorlatban viszont teljesen máshogy működik, akkor annak a híre hamar elterjed, így a munkáltatói márka hiteltelenné válik. LinkedIn, Facebook, Glassdoor, Twitter? A sor még hosszú és a hatása is igen komoly, ebben a témában is és előbb-utóbb minden láthatóvá válik. Elégedett vagy elégedetlen pályázók, kollégák vagy volt kollégák megosztják majd tapasztalataikat egy családi ebédnél, az új munkahelyükön vagy éppen a Facebookon és ez mindenképpen hat a munkáltatói márkára.

Nagy Andrea elmondta, hogy már egy álláshirdetés megfogalmazása is sokat elárul az adott cégről: hogyan fogalmazták meg? Konkrét lényegre törő feltételeket fogalmaztak meg benne, vagy csupán közhelyekkel van tele? Milyen volt a jelentkező élménye az adott céggel kapcsolatban? Nem kapott választ? Vagy adtak neki visszajelzést? Ha igen, akkor mit írtak neki, és milyen gyorsan? Rossz tapasztalatként említette, hogy volt olyan álláshirdetés, amiben e-mailben is jelentkezni kellett, illetve a fénymásolt bizonyítványokat egy postafiók címre és el kellett küldeni. Ez csupán egyetlen folyamat, a kiválasztás, amely során máris rengeteget tud meg az adott szervezetről a külvilág.

Amit a JAM reggelikről tudni érdemes

A tavalyi év januárjában indult ez a reggeli sorozat, amelyet immár második éve szervez a JAM Magazin. „A magazin alapgondolata, hogy a HR területét úgy dolgozzuk fel, hogy a szakmai mélységek mellett cikkeink élvezhetőek, jól fogyaszthatóak legyenek.” – mondja Nagy Andrea a JAM főszerkesztője.

A tavalyi öt reggelit követően idén nyolc alkalommal találkozhatnak a vezetők és humán erőforrás szakemberek. A generációk témaköre mellett a munkajog, a munkáltatói márkák vagy a tehetségmenedzsment témaköre és még sok más is sorra kerül majd.

A soron következő reggelire május 28-án kerül sor és a tehetségmenedzsment programok kerülnek terítékre. Ha szeretne Ön is ott lenni regisztráljon az [email protected] címen.”

Legfrissebb ajánlatainkért iratkozzon fel Álláspostánkra.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen