Victoria Beckham ezért nem lehet soha sikeres vállalkozó

szerző: Jobline
2014 november 12. Szóljon hozzá

Mrs. Beckhamet az Év Vállalkozójának választotta egy tekintélyes brit szaklap. Egy amerikai tanácsadócég bosszús vezetője meggyőző érvekkel bizonyítja, hogy ez orbitális tévedés.

Gene Marks egy tízfős tanácsadócéget vezet New Yorkban, és rengeteget publikál üzleti témában. Victoria Beckham kitüntetése komolyan kiboríthatta, mert szenvedélyes és vitriolos humorral átitatott cikket szentelt a témának.

NE HALOGASD! Állíts be Álláspostát a friss pozíciókról, most még egy Sony Xperia Z2-t is nyerhetsz!

A brit Management Today ismerte el a korábbi Spice Girl érdemeit azzal, hogy neki ítélte a címet, amit Mr. Marks erősen ellenez. Az Inc.comon publikált cikkében a szakember elismeri, hogy Mrs. Beckham üzleti mutatói igen meggyőzőek. Egy, a lap döntését támogató cikket idézve felsorolja, hogy az egykori énekesnő három alkalmazottal indította el divatcégét, ma pedig körülbelül százan dolgoznak a keze alá. Miután a londoni Mayfair üzleti negyedben megnyitotta luxusbutikját, az első évben egymillió fontos forgalmat realizált, ez mostanra, öt év után felugrott harmincmillióra.

Mindez nem magyarázható pusztán azzal, hogy celebről van szó, akinek a férje a sport szupersztárja – a háttérben komoly minőségnek és szakmai színvonalnak kell lappangania a hozzáértők szerint.

Az idézett cikk szerzője hangsúlyozza, a Spice Girls annak idején – gondoljunk egyébként bármit is a művészi teljesítményükről – nagyon komoly energiát fektetett a munkába, és ez a sziklaszilárd ethosz most is tetten érhető, amikor Posh (azaz Puccos) Spice az üzleti életben akar érvényesülni, és ez maradéktalanul sikerül is neki.

Gene Marks tisztában van azzal, hogy a magazin a díj odaítélését mérlegelve tekintetbe vette, hogy esetünkben a márkanevükből élő világhírű celebekről van szó, akik ugyanakkor bámulatos üzleti teljesítményt tudnak felmutatni. Azzal is számoltak, hogy egy Beckham kitüntetésével sokak haragját fogják a fejükre vonni. Neki nem is magával a díjjal van baja, hanem azzal, hogy szerinte Mrs. Beckham nem vállalkozó.

A vállalkozói lét ugyanis nem arról szól, hogy valakinek van üzleti érzéke – nyilvánvaló, hogy Posh ezzel az értékes tulajdonsággal meg van áldva. Attól sem lesz vállalkozó valaki, hogy híres, gazdag és egyre nagyobb piacokat tud meghódítani, egyre hatalmasabb pénzeket szakítva. Mrs. Beckham ezt mind hozza, de ettől még nem vállalkozó. Mi tenné azzá?

Forrás: Instagram


HA KOCKÁZATOT VÁLLALNA

Marksból itt előbújik az amerikai, és tipikus hazai példát hoz. Sam Walton az apósától kölcsönzött húszezer dollárból és a saját, a katonaság alatt az illetményéből megtakarított ötezer dollárjából nyitott vegyesboltot 1945-ben Arkansas-ban, amiből kifejlődött a világ legnagyobb áruházlánca, a Walmart, amelynek éves forgalma mára megközelíti az 500 milliárd dollárt. De nem kell messzire menni, mert szimbolikus jelentőségű brit példa is akad. Richard Bransonnak azt mondta az osztályfőnöke, hogy vagy börtöntöltelék lesz belőle, vagy multimilliomos. (Végül multimilliárdos lett, de a jóslat iránya mindenképpen helyes – a szerk.) Branson egy templom pincéjében indította el lemezcégét, és számos roppant kellemetlen kudarc után lett az a sikerember, amiért ma csodáljuk.       

Marks szerint az igazi vállalkozó kockázatot vállal, álmokat kerget és végül meg is valósítja az álmait. Ehhez képest Mrs. Beckham eleve ott ült egy irdatlanul nagy halom pénzen, amikor megalapította divatcégét. Így nem vállalt semmilyen kockázatot. Megvolt az elegendő tőke és hírnév ahhoz, hogy elindíthassa vállalkozását. A legjobb tanácsadókat és marketingeseket tudta összevásárolni a piacról. Neves márkák képviselői álltak sorba az előszobájában, hogy használhassák a jól csengő Beckham nevet. Ráadásul nem csupán a világ egyik legjobban fizetett sportolójának anyagi támogatására számíthatott, de kapcsolatainak köszönhetően olyan befektetőket is maga mögött tudhatott, akik hajlandóak voltak mélyen a zsebükbe nyúlni egy kecsegtető új kezdeményezés láttán.

A szerző siet tudatni az olvasóval, hogy egyáltalán nem haragszik Victoria Beckhamre az üzleti sikerei miatt. Az egyetlen dolog, amit képtelen megbocsátani neki, hogy elkészítette a Spice World című filmet, amiből szerinte elég tíz percet megnézni ahhoz, hogy egy időre elmenjen az ember kedve az élettől. Marks elismeri, Mrs. Beckham fantasztikus teljesítményt mutat fel azzal, hogy felépített és irányítani képes egy sikeres cégbirodalmat. De ettől még nem vállalkozó. Hanem sikeres és rátermett üzletasszony.

Érdemes megkérdezni azokat a vállalkozókat, akik kockázatot vállalnak és súlyos kudarcokon teszik túl magukat, hogy mi a különbség.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!     

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)