Biztosan a legjobb fórumokat használod a célcsoportod eléréséhez?
Belegondoltál már, hogy milyen impulzusok és hatások alapján választanak az ideális jelöltek Ön és versenytársai közül, amikor pályázásra kerül a sor?
Alma vagy körte?
Talán nem is gondoltad volna, de az álláskeresés sok szempontból olyan, mint a vásárlás. A végső döntés meghozatalában befolyásoló tényező a keresés során kapott számos impulzus és a termékről bennük közvetlenül kialakult benyomás is. Hasonlóan működik az álláskeresés folyamata is. Megannyi fórumon informálódunk a lehetőségeiről, és csak több lépés megtétele után választja ki leendő munkaadóját.
Nem elég egy csatorna
Ma már számos toborzási eszköz és csatorna áll a HR-esek rendelkezésre. Elengedhetetlen az erőteljes online jelenlét, a megnyerő social média felületek kialakítása, de vajon elegendő a célcsoport hatékony eléréséhez kizárólag a virtuálisan küldött üzenetek alkalmazása? A 21. században már akkora az információs zaj, hogy a célcsoport könnyen elsiklik a online felületeken kapott üzenetek felett. Éppen ezért több, különböző kommunikációs csatornán kapott impulzus kell a figyelem megragadásához.
Ne emeljen ki egyetlen csatornát, válasszon komplex megoldásokat!
Kölcsönös érdeklődés
Ehhez pedig nem elég, hogy néha, pár kiválasztott fórumon hallassunk a vállalatról, a végső döntéshez szemtől szembe is meg kell nyernünk magunknak a potenciális jelölteket. Az álláskeresőknek szüksége van arra, hogy a feléjük támasztott elvárási rendszereket is alaposan megismerjék, nekünk pedig jelentőseb lerövidítheti a kiválasztási folyamatot, ha már az elején kiderül, hogy a közös nevezőre tudjuk ezeket saját céljainkkal hozni. Erre kínálnak remek lehetőséget az állásbörzék.
Lépj ki a térbe, és a folyamat végén rázz kezet a legjobb jelölttel!
Szólitsd meg a potenciális jelölteket álláskeresői útvonaluk minden lépésén, az álláskeresés igényének felmerülésétől a pályázati anyag beadásáig! Legyen szó pályakezdőkről vagy tapasztalt szakemberekről, hatékonyabb lehet, mint gondolnád!
Hazánk legjelentősebb, intézmény-független karrierrendezvénye, a HVG Állásbörze szolgáltatásai erre kínálnak lehetőséget. A részvétel nem csak a helyszínen való megjelenést jelenti, hanem egy saját vállalati employer branding kampányt is biztosít!