Így írjon ütős önéletrajzot, aki a sales szektorban akar elhelyezkedni

szerző: Jobline
2014 szeptember 12. Szóljon hozzá

Számok, számok, számok és márkanevek. A sales olyan terület, ahol az elért eredmények nagyon pontosan mérhetők, ezért a HR-es szeme a számokat és a brandeket keresi az önéletrajzban, az összes többi tényező másodlagos.

Azt mindenki tudja, hogy eredményorientált önéletrajzot kell írni – mire mennénk a kudarcok felsorolásával? – , az elméletet azonban sokan nem tudják átültetni a gyakorlatba. Vegyük át néhány lépésben, mi szükséges ahhoz, hogy önéletrajzunk bizonyítsa, joggal pályázunk a sales területen meghirdetett pozícióra!

1. Fordítsunk le mindent a számok nyelvére
A HR-es a kulcsszavakat keresi az önéletrajzban, amikor villámgyorsan végigfut rajta, a sales területen pedig a számok jelentik a kulcsszavakat. Nem kell semmi líra, záporozzanak a szikár tények valahogy így:

  • Két hónap alatt 10 százalékkal növeltem a bevételt.
  • Az előírt kvótát minden negyedévben 110 százalékra teljesítettem.
  • Egy év alatt 17 százalékkal csökkentettem az adminisztrációs költségeket.
  • Az előző munkahelyemen töltött idő alatt 14 százalékkal növeltem az ügyfélkört.
Forrás: Jobline


Fontos: mindig százalékot kell megadni, a konkrét összeg (pl. hatvanmilliós többletbevétel) nem igazítja el az önéletrajz olvasóját, mert nem tudja, mihez kell viszonyítania. Ha megvan a százalék, természetesen meg lehet adni a konkrét összeget is, különösen, ha a nagysága impozáns.

2. Mit adtunk el, kinek és mennyit?
Erre kíváncsi a HR-es, tehát ezt kell pontosan beleírni az önéletrajzba. Ha a HR-es azonnal megtalálja a választ erre a három kérdésre, és nem kell fáradságosan bogarásznia a szövegben, elégedett lesz, és nem a kukába kerül az irományunk.
Amennyiben ismert márkával dolgoztunk, hatásos fogás, ha a céghez köthető szlogent is megemlítjük az adatok mellett (Just Do It, Stronger Than Dirt, I’m Loving It).

3. Brandek mindenek felett
Bármilyen alacsony posztot töltöttünk be az előző munkahelyünkön, ha nagy presztízsű cégről van szó, emeljük ki az önéletrajzban, mert komoly hatást gyakorol a HR-esre. Ugyanez vonatkozik az ügyfelekre is: ha világmárkákkal dolgoztunk, hangsúlyozzuk, mert ennek nagyobb jelentősége lehet a kiválasztás szempontjából, mint az elért eredményeknek. Az erős brandek az álláskeresésben is kifejtik hatásukat, hiszen ez is értékesítés a maga nemében.

4. Ami fontos, az balra fent legyen
Roppant egyszerű fogás, mégis sokan megfeledkeznek róla. A legnagyobb eredmények, a legfontosabb márkanevek balra fent szerepeljenek az önéletrajzban, mert a HR-es szeme automatikusan ezt a területet pásztázza először. Az első néhány másodperc kritikus: ha a balra fent szereplő adatok pár szempillantásnyi idő alatt megragadják az önéletrajz olvasójának figyelmét, arra fogják ösztönözni, hogy a további mondandónkat is szemügyre vegye, és végül az interjúra behívandó jelöltek listájára kerülhetünk.

5. Tréningek
Feltétlenül emeljük ki, ha komoly továbbképzéseken vettünk részt, mert a HR-es ebből tudni fogja, hogy a cégnek az adott területen nem kell energiát fordítania a képességeink fejlesztésére. Bizonyítsuk be, hogy alaposan felkészült jelöltek vagyunk, ezzel előnybe kerülünk azokkal a riválisokkal szemben, akiket az adott cégnél külön be kellene tanítani, hogy megfelelően elláthassák feladataikat.

6. Nézzük meg, kinek adjuk el magunkat
Az önmarketing az egyik legizgalmasabb sales feladat: kulcsfontosságú, hogy tudjuk, ki lesz a „vevő” ránk, és ennek megfelelő értékesítési stratégiát kell kidolgozni. Multihoz pályázunk, kisebb céghez vagy ígéretes start-uphoz? Mérjük fel a terepet, ennek megfelelően kell testreszabnunk az önéletrajzot. Azokat a tapasztalatokat és eredményeket emeljük ki, amelyek az adott cég profiljához és méreteihez passzolnak. Amennyiben úgy pályázunk, hogy az adott szektorban nincsenek releváns tapasztalataink, transzferálható tudásunkat, rugalmasságunkat és gyors tanulási képességünket kell kiemelni, abban bízva, hogy az állásinterjún majd ügyesen meg tudjuk magyarázni a bizonyítványunkat.   

Kövessen minket a Facebookon!

Regisztráljon a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhessen a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Érdekli a HR világa? Olvassa rendszeresen a HVG HR Center szakmai cikkeit!
      

hr  •  önéletrajz  •  sales
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)