Ezért hihetetlenül hasznos a Facebook a toborzásban

szerző: Jobline
2014 november 04. Szóljon hozzá

Legyen szó kis vagy nagy cégről, mindenképpen érdemes kihasználni a toborzásban a legnépszerűbb közösségi háló adta előnyöket. Egyre több vállalat így is tesz, mert felismerte a Facebook hatékonyságát.

A HireRabbit portál bloggere, Jet összegyűjtötte a Facebook által nyújtott azon előnyöket, amelyeket minden toborzási szakembernek érdemes kiaknáznia.

Nagyobb elérést tesz lehetővé
A Facebookon keresztül toborozva a lehető legtöbb jelöltet lehet bevonzani a meghirdetett pozíciókra. Persze vannak állásportálok, -blogok és -honlapok, de a FB egészen más: sokkal több internetfelhasználót tud felmutatni, mint bármely más online médium, így potenciális jelöltek elképesztően nagy tömege érhető el.

Sokrétű toborzási terep
Aki a Facebookon keresztül toboroz, globális kutatást hajt végre. Ez a médium a világ legnagyobb és legszélesebb körben használt közösségi hálója. Lehetőséget ad arra, hogya toborzó a világ legjobb szakembereit szólíthassa meg. A FB azért is egészen új szintre emeli a toborzás lehetőségeit, mert speciális igények szerint válogathatunk, akár frissdiplomásokra, szezonális vagy részmunkaidősökre, hiányszakmák képviselőire vagy stratégiai pozíciók várományosaira van szükségünk.

Fejleszti a cégimázst
A Facebookon toborozva cégünk arról tesz tanúbízonyságot, hogy rugalmas és meghallotta az idők szavát. A potenciális jelöltek ezt nagyra értékelik és cégünket vonzónak találják emiatt. Ennek köszönhetően nő a cég reputációja és a legjobb munkatársakat tudja bevonzani.

Forrás: Jobline

 

Személyesebb kapcsolatot biztosít a jelöltekkel
Ha a közösségi médián keresztül toborzunk, sokkal személyesebb kapcsolatba kerülünk a jelöltekkel, mintha szabvány álláshirdetésre jelentkeznének. A jelöltek szívesebben választják azokat az álláslehetőségeket, ahol emberibbek a toborzás körülményei.

Növeli a márkatudatosságot
Ha cégünk a Facebookon keresztül keres munkavállalókat, ezzel erősíti a márka jelenlétét az adott iparágban. Kutatások igazolják, hogy az emberek jobban bíznak azokban a márkákban, amelyek aktívak a Facebookon és máshol is a közösségi médiában.

Meggyorsítja a toborzást
A neten elérhető információ mennyiségét és az online tartózkodók óriási számát figyelembe véve a facebookos toborzás maga mögé utasít minden hagyományos kiválasztási folyamatot. A régi módszer az volt, hogy feladtuk az álláshirdetést és vártuk a jelentkezőket, a facebookos toborzás viszont célzottabb elérést és sokkal gyorsabb tempót biztosít.

Segít bevonzani a passzív jelölteket
A legtehetségesebb jelöltek egy része nem építi elég agresszívan a karrierjét. A facebookos toborzás lehetőséget nyújt arra, hogy kapcsolatba kerüljünk ezekkel a passzív tehetségekkel és arra ösztönözzük őket, hogy csatlakozzanak a szervezetünkhöz. Néha a legjobbakat a legnehezebb megtalálni, a Facebook révén azonban hatékony célzott hirdetésekkel hívhatjuk fel a figyelmüket magunkra.

Fontos hálózatok építhetők
Ha aktívan toborzunk a Facebookon, nemcsak a legjobb munkatársakra lelhetünk, hanem hálózatokat és kapcsolatokat is építhetünk. Ezek a hálózatok és kapcsolatok hosszú távon nagyon hasznosnak bizonyulhatnak.

Egyetemi hallgatók tömegével hoz össze
Az egyetemi hallgatók a facebookozók egyik legnagyobb csoportját alkotják. Ez kitűnő lehetőséget nyújt arra, hogy cégünk bevonzza a legfrissebb tehetségeket, akiknek megfelelő képzéssel segthetünk abban, hogy beilleszkedjenek a szervezetünkbe. A legtöbb diák feltehetően részmunkaidős állást vagy gyakornoki munkát keres, és a Facebookon keresztül könnyen kapcsolatba léphetünk velük.

Költséghatékony
Amellett, hogy a Facebookon keresztül szinte végtelen számú jelöltet tudunk megszólítani, a folyamat alig kerül valamibe. Ha a cégünk már aktív a közösségi hálón, elegendő beruházni egy nem túl drága Facebook toborzási szoftverbe, meg feladni néhány hirdetést.

Bárki toborozhat nekünk
Nem kell fejvadászcéghez fordulni, hogy találja meg számunkra a megfelelő jelöltet, mert a Facebookon bárki megoszthatja a hirdetésünket barátaival és ismerőseivel, ha arra érdemesnek találja. Ez ingyenes networking és reklám cégünk számára, miközben lehet, hogy még csak nem is tudunk róla.        


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)