Hogyan tegyük elkötelezettebbé a munkavállalót?

szerző: Jobline
2018 március 14.

A wellnessprogramok, rugalmas juttatások jelentős pozitív változásokat indíthatnak be a cégnél.

Egy új kutatás megállapította, hogy a dolgozók 62 százaléka gondolja úgy, hogy a főnöke és a munkahelye negatív hatással van az egészségére. De mi vajon mi áll ennek a problémának a hátterében, és mit tehet ellene egy cég?

Amikor az alkalmazotti élmény javítására kerül sor, az előre gondolkodó szervezetek felismerik az alkalmazottaik igényét, és olyan dinamikus programokat dolgoznak ki, amelyek mind a munkahelyi, mind az azon kívüli életüket támogatja. A Deloitte úgy találja, hogy azok a vállalatok, amelyek a rugalmas és felelősséget adó munkahelyi élmények kialakítására törekednek, ötször hatékonyabbak a munkavállalók megtartásának és elkötelezettségének javításában, mint társaik.

Azoknak a vállalatoknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni, meg kell fontolniuk a wellnessprogramok bevezetését, a hagyományos jutalmazásokon túl is kell gondolkodniuk, és digitalizálniuk kell HR-folyamataikat. Azok a vállalatok, amelyek nem alakítják át a munkavállalói élményt, és nem támogatják a kollégákat, le fognak maradni a versenyben.


Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


A HR fókuszának változnia kell
Az alkalmazottak olyan munkáltatót keresnek, akinek pozitív hatása van mindennapi életükre, de ez egyáltalán nem könnyű feladat. Ezért a HR-osztályoknak több időt kell olyan aktivitások kialakításába fektetniük, amelyek a kultúrára, az elkötelezettségre, a munkáltatói márkára összpontosítanak. A HR több időt képes megtakarítani, ha automatizálja és digitalizálja folyamatait.

A digitális technológiai stratégia kidolgozásának megfontolásánál először ki kell értékelniük, vajon rendelkezünk-e globálisan működő stratégiával helyben, és ezt össze tudjuk-e hangolni az üzleti stratégiákkal. Egy globálisan is jól működő juttatási stratégiával a szervezet nemcsak csökkenti az adminisztrációs időt, de növeli az elköteleződést is, ami befolyással van arra, hogyan érzik magukat az alkalmazottak a szervezetnél.

 

 


Wellness az első helyen

A wellnesskezdeményezések sokféle formát ölthetnek, de a legnépszerűbbek azok, ahol az alkalmazottak személyre szabhatják ezeket a támogatásokat. Ez a rugalmas megközelítés lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy kielégítsék a dolgozók személyes preferenciáit, legyen szó meditációs órákról vagy táplálkozási tanácsadásról. A munkatársak felmérése segít abban is, hogy meghatározhassuk, mely wellness szolgáltatásokat értékelnek a leginkább (pl. edzőtermi tagság, tanácsadás, rugalmas munkavégzés…stb.).


Túl a hagyományoson
A holisztikus munkavállalói wellness igények előmozdítása túlmutat a szimpla egészségi előnyökön. Egy felmérés szerint a teljes munkaidőben dolgozó alkalmazottak 82 százaléka pénzügyi nehézségekkel küzd, ezek a pénzügyi problémák pedig jelentős negatív hatást gyakorolnak a munkavállalók mentális egészségére. Más kutatások azt mutatják, hogy a dolgozók megbecsülik a személyes pénzügyeik munkáltató általi támogatását. A fizetésen és a nyugdíjazási terveken túl a munkavállalók azt szeretnék, hogy a munkaadók szélesebb pénzügyi igényeiket is támogatnák, például a megtakarítást, lakásvásárlást vagy adósságkezelést. Ha figyelembe vesszük, hogy a 26-35 évesek 67 százaléka szeretne lakást vásárolni, miközben csak 11 százalékuk kap erre támogatást, akkor a munkaadóknak lehetőségük van arra, hogy megragadják ezt a kezdeményezést és támogassák ezt az igényt.


A rugalmas, személyre szabott előnyök biztosításával minden vállalat olyan hellyé válik, ahol jó dolgozni. Egy gyógyszeripari cég, a Mundipharma például olyan munkavállalói életmódhoz igazodó szolgáltatásokat indított el, melyeket a dolgozók saját maguk alakíthatnak ki. A program bevezetése óta, 18 hónap leforgása alatt a munkavállalók felmondása 45 százalékkal csökkent, eközben a munkahelyek feltöltésének ideje 50 napról 28 napra csökkent. Az elkötelezettség is nagy mértékben javult: azok, akik maguk alakíthatták juttatásaikat, azt mondták, hogy egy év múlva is szívesen dolgoznának a cégnél.


A globálisan előnyös stratégiával és technológiával rendelkező vállalatok, amelyek támogatják ezek megvalósítását, háromszor nagyobb valószínűséggel tapasztalnak csökkenést az adminisztratív hibákban, és kétszer valószínűbb, hogy nem költekeznek túl ó az ellátások tekintetében. Ezek az előnyök hozzájárulnak olyan pozitív és támogató munkakörnyezet kialakításához, amely csökkenti a munkavállalók és munkáltatók közötti feszültséget, és hosszú távra megtartja az embereket.

  

A Tlnt.com cikke nyomán


 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen