Mi lesz a bankszámlával, ha külföldön dolgozik?

szerző: Jobline
2013 november 12. Szóljon hozzá

A külföldön munkát vállalók számos olyan pénzügyi kötelezettséget hagynak itthon, amelyeket magyar bankszámláról kell intézni. Hosszabb külföldi tartózkodás előtt érdemes áttekinteni, milyen számlacsomagra, banki szolgáltatásokra van szükség ebben a speciális élethelyzetben. A K&H Bank szakértői a legfontosabb tudnivalókat gyűjtötték össze.

Több százezer azoknak a magyaroknak a száma, akik jelenleg külföldön vállalnak munkát. Amikor valaki új életet kezd külföldön, az itthonit, ha felszámolnia nem is kell, de számos dologról, közte a pénzügyekről, gondoskodnia kell.

Inkább netbank

Ha hosszabb időre külföldre utazunk, és az évnek csak kis részét töltjük Magyarországon, érdemes átnézni a bankszámla kínálatot, és olyan számlacsomagot és banki szolgáltatásokat választani, amely ehhez a speciális élethelyzethez igazodik. Nagyobb jelentőséget kap például a netbank használat, hogy távolról is bármikor ránézhessünk a számlánkra, megtakarított pénzünkre. Hasznos az a szolgáltatás is, amely a számlamozgásról, kártyahasználatról sms üzenetet küld.

Töltse le a Jobline alkalmazását telefonjára!

Külföldi munkavégzésnél kevésbé fontos például a magyar bankkártyához kapcsolódó ingyenes készpénzfelvételi lehetőség. Érdemes megfontolnunk azt is, hogy mindenképp szükséges-e fenntartani egy forint alapú bankkártyát, amelynek – a bankok többségénél – külön éves díja is van.

Rendszeresen használja?

Több mindent kell figyelembe vennie annak, aki például hitelt törleszt vagy egy ingatlan állandó költségeit fizeti be rendszeresen a bankszámlájáról. A lakásbiztosítás vagy a közös költség fizetésére érdemes állandó átutalási vagy csoportos beszedési megbízást adni, és nem árt legalább félévente átnézni a limiteket, ha valamelyik tételnél emelkedés volt, ne maradjon kifizetetlenül a számla.

Munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

Ügyelni kell arra is, hogy abban az időpontban, amikor a bank a hiteltörlesztést vonja le a számlánkról, legyen elegendő fedezet ennek kifizetésére. Ezt elkerülendő igényelhető folyószámla-hitelkeret is, így biztosan nem csúszik el a törlesztő részlet megfizetése, vagy bármely, nem tervezett kötelezettség kiegyenlítése.

Ha külföldi banknál vezetett számláról utalunk pénzt az itthoni bankszámlára, annak átfutási ideje 3-4 munkanap is lehet. Aki a fizetését euróban kapja, és időszakosan forint költései is vannak, annak érdemes devizaszámlájáról a forintszámlára utalni egy akkora összeget, amellyel az időről-időre felmerülő kötelezettségeket ki lehet egyenlíteni. Így egy konverziós utalás költségét kell csak megfizetni. A forint számlák közötti utalás díja jóval kedvezőbb, mint a deviza és forintszámlák közötti, ezért az itthon esedékes fizetni valókat költséghatékonyabban intézhetjük.

Ha tetszett a cikk, lájkolja a Jobline Facebook-oldalát!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)