10 dolog, amit sose írj le e-mailben

szerző: Jobline
2018 március 08.

Egy ártatlannak tűnő e-mail váltás a kollégáiddal akár az elbocsátásodhoz is vezethet, ha megszeged az e-mailen történő kommunikáció íratlan szabályait.

Persze mondhatod, hogy a kollégád megbízható, úgyse mondaná el senkinek, amit rosszallóan a főnöködről írtál az e-mailben, meg amúgy is, a jelszavadat csak te tudod, mégis nem egy olyan történetről hallani, amikor egy véletlenül nyitva felejtett e-mail fiók vezetett a kínos lebukáshoz.

 

Sőt jobb, ha tudod, hogy a munkáltató – amennyiben a szerződésedben tájékoztatott arról, hogy magáncélra nem használhatod a munkahelyi e-mail rendszert, és ellenőrizheti azt – jogosult az ellenőrzése alá vonni a hivatalos e-mail címeden folytatott levelezésedet, beletekinteni azokba, még akkor is, ha magánjellegű levelezést folytattál. (A személyes e-mail címedre érkező és onnan elküldött leveleket természetesen nem ellenőrizheti, még akkor sem, ha munkaidőben használtad a fiókot. Persze azért ne hagyd úgy a gépedet, miután vége a munkaidődnek.)

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


 

Az óvintézkedéseken túl ez a tíz tipp segíteni fog, hogy kikeveredj a bajból, vagy bele se kerülj:

 

#1. Soha ne kritizálj senkit úgy, hogy azt személyes támadásnak vehesse. A legrosszabb, amit tehetsz az ítélkezésen túl, ha gúnyolódva idézel tőle valamit.

 

#2. Sose ne fejtsd ki senkiről a személyes véleményedet az e-mailben, és soha ne tégy általános kijelentéseket egy csoportról. Különösen azokat a témákat kerüld, amelyek sérthetik mások vallási, politikai és szexuális orientációját vagy etnikai hátterét.

 

#3. Sose ne fejtsd ki válasz e-mailben, hogyan érzel az e-maillel kapcsolatban, amit kaptál. Ha az üzenet letör vagy dühös leszel tőle, tartsd meg inkább magadnak. Mindig próbálj semleges hangnemre törekedni az e-mailekben.

 

 


 

#4. Ha úgy érzed, hogy az általad megfogalmazott dolgok bizonyos pontokon vagy körülmények között kissé helytelenek vagy zavarba hozhatnak, inkább fogalmazd át a leveledet.

 

#5. A munkahelyi levelezésed csak szakmai dolgokról szóljon. Ne ossz meg ezen keresztül személyes információkat az életedről, hacsak azok nem relevánsak valamiért a munka szempontjából is.

 

#6. A munkatársak teljesítményéről való diskurzus egyáltalán nem helyénvaló, még akkor sem, ha hízelgő, amit mondasz. Az egyetlen kivétel ez alól az, ha te vagy az illető felettese, és e-mailen keresztül beszélsz a teljesítményéről a HR-osztállyal vagy a saját vezetőddel.

 

#7. Ne bonyolódj feltételezésekbe a cégedet vagy a kollégáidat illetően. A következtéseid könnyen félreérthetők írásban, még akkor is, ha jó szándék vezérelt.

 

#8. Kerüld a vicceket. Amit te viccesnek gondolsz, az könnyen sértő lehet mások számára.

 

#9. Ne tegyél kéretlen ajánlatokat e-mailen keresztül. Ha valaki kifejezetten kéri a visszajelzésedet, akkor persze megoszthatod vele. Máskülönben tartsd meg a véleményedet magadnak.

 

#10. Sose mondd el senkinek e-mailben, hogy fontolgatod a felmondást. Ez az információ könnyen a vezetőd kezébe kerülhet. Ha tervezed a felmondást, a vezetőd legyen az első, aki megtudja.

 

 

A Recruiter cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


e-mail  •  levelezés
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen