Négy egyszerű gyakorlat a sikeres álláskereséshez

szerző: Kutasi Judit
2011 december 27.

Nem csak időszakos fellángolás, hanem állandó cél az ideális állás megtalálása. Mivel életünk különböző szakaszaiban változnak a prioritások, a munkánknak is ehhez kell igazodnia. A sikerhez persze elengedhetetlen személyiségünk feltérképezése. Így megtudhatjuk, milyen pozíciót pályázzunk meg bátran, és mi az, ami csak csalódáshoz, visszautasításhoz vezet. Tippek.

1. Önismeret: Melyik szerep illik hozzám leginkább?

Három alapvető szerep létezik az üzleti életben: az álmodozó, a menedzser és a végrehajtó. Az álmodozó egy kreatív személyiség, aki mindig szeret új ötletekkel előállni. A menedzser jó irányító, aki képes az ötleteket kész munkatervekké formálni. A végrehajtó pedig olyan, akinek az a legkényelmesebb, ha egyszerűen csak követi a menedzser utasításait. Kinek melyik szerep tűnik ideálisnak? Az alkotás élménye, a folyamatok megszervezése vagy esetleg a kiadott feladatok elvégzése? A válasz segíthet abban, hogy a számára megfelelő pozíciót pályázza meg az álláskereső. Így keresés közben elkerülhet rengeteg csalódást, visszautasítást.

2. Miben vagyok igazán jó és miben kevésbé?

Mindenkinek vannak erősségei és gyengeségei. Gyűjtsük össze és írjuk le egy papírra először a pozitív tulajdonságainkat, majd készítsünk egy listát a hiányosságainkról is! Így kiegyensúlyozott képet kaphatunk önmagunkról, ez pedig segít a leginkább hozzánk illő munka kiválasztásában. A lista tovább finomítható, ha tanácsot kérünk barátainktól, családtagjainktól is.

3. Vezessünk naplót!

A tökéletes munka megtalálásához jól jöhet, ha naplót vezetünk az álláskereséssel kapcsolatos tapasztalatainkról. Ennek segítségével nyomon követhetjük sikereinket, kudarcainkat, illetve könnyebben visszaemlékezhetünk személyes benyomásainkra. Ha ezeket időről-időre visszaolvassuk, egyre pontosabban meg tudjuk határozni, milyen irányba haladjunk tovább.

4. Vessük be a „liftpróbát”!

Üzleti tréningeken gyakori feladat a „liftpróba”. Lényege: képzeljük el, hogy egy liftben utazunk potenciális főnökünkkel. Összesen 30 másodpercünk van rá, hogy beszéljünk magunkról. Ki mit mondana? Ez a gyakorlat különösen hasznos, hiszen fejleszti a kommunikációs technikánkat, ami adott esetben egy jó állást jelenthet számunkra!

További tippek: Öt baklövés, ami miatt más pályázót vesz fel a HR-es

karrier  •  munka  •  álláskeresés  •  jl_karrier  •  karrierépítés  •  ideális állás  •  erősségek  •  gyengeségek  •  napló  •  liftpróba
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen