Megbecsült kollégák és ügyfelek – nincs is ennél jobb reklám (X)

szerző: Jobline
2015 február 06.

Legyen szó akár külső, akár belső vállalati kommunikációról, nem egyik pillanatról a másikra hozza meg gyümölcsét.

Legyen szó akár külső, akár belső vállalati kommunikációról, nem egyik pillanatról a másikra hozza meg gyümölcsét. A mindennapos, kitartó odafigyelés viszont biztosan célba talál, és nem kell gondolkodnia többé, hogyan tölthetné fel pozitív véleményekkel honlapján a „Rólunk mondták” rovatot. A segítőkész, pontos és emberközpontú kommunikáció meggyőzőbb, mint bármilyen kedvezmény vagy akció.

Lássunk egy gyakorlati példát! Ön melyik válaszlevelet olvasná szívesebben? 

„Az ajánlatát megkaptam, köszönöm. Amint döntés születik, visszajelzek. Üdvözlettel” vagy „Köszönöm szépen a részletes, egyedi ajánlatát. Kollégáimmal átbeszéljük a lehetőségeinket, és utána mindenképpen visszajelzek Önnek.  Szép napot, jó munkát! Üdvözlettel”

Ön is a másodikat látná szívesebben postafiókjában, ugye?

„Mindez azért fontos, mert így lehet kiépíteni a bizalmat a partnereinkkel. Ha folyamatosan látják, hogy személyre szabottan foglalkozunk az ügyeikkel, és emellett jó munkát is végzünk, biztos, hogy a következő feladattal is minket bíznak meg.” – fejti ki véleményét Varga-Polyák István, a Produkteam Kft. budapesti kirendeltség vezetője. A cég több mint 20 éve foglalkozik munkaerő-kölcsönzéssel és-közvetítéssel, így kamatoztatja kipróbált munkamódszereit.„Nélkülözhetetlen a visszacsatolás mindkét féltől, mert mi vagyunk a híd a munkaadó és az alkalmazott között. Így nem csak a saját munkánk sikeréről bizonyosodhatunk meg, hanem a két fél kapcsolatának javításában is tudunk segítséget nyújtani. Alapelvünk a partnerekkel való személyes találkozó, mely során alaposabban tudunk fényt deríteni az igényekre, mint egy telefonbeszélgetés során.”–folytatja István.

Mindez azonban csak akkor valósul meg, ha a cég belső kommunikációja is hasonló elvek szerint működik. A Produkteam Kft. az elmúlt 20 évben 4 irodával és 8 területi képviselővel bővült, így saját bőrükön tapasztalták meg és orvosolták a gyarapodás kommunikációs nehézségeit. István elmondta, hogy fontos tisztázni, adott ügyekben ki az illetékes, kihez lehet fordulni kérdéssel vagy kéréssel, valamint hogy a közös döntésekből minden iroda egyenlően vehesse ki a részét.

A kollégák összerázódását szolgáló csapatépítők nagyon divatosak lettek mostanában, de oda kell figyelni, hogy valóban munkától mentes programokat tartalmazzon, ahol mindenki jól érezheti magát.„Nem kell feltétlenül többszázezres élményhétvégékre gondolni. Az egynapos szabadidős, vagy társasjátékos-filmes program is közelebb hoz minket egymáshoz. Így már nem érzem magam furán, ha a szegedi könyvelőnket kell felhívnom, hiszen a távolság ellenére valódi kollégákként beszélhetünk.” – teszi hozzá István.

Cégek milliókat költenek marketingre, hirdetésekre a célközönség elérésének érdekében, ezek után azonban elfelejtik megtartani régi ügyfeleiket. Ehhez pedig – ha a szolgáltatás minősége megfelelő – nem is szükséges más, csak odafigyelés és kedvesség a mindennapos munkában: nem csak a külső partnerekkel, hanem saját kollégáikkal is.

Forrás: Jobline
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen