A legjobb jelöltekkel bővítené csapatát?
Össze tudná számolni, hogy a mai nap folyamán hányszor próbálták megragadni a figyelmét? Valószínűleg nem. Éspedig azért nem, mert attól kezdve, hogy felébredt, reklámok százaiba botlott bele, sokszor anélkül, hogy egyáltalán észrevette volna. Természetesen nem Ön figyelmetlen, tulajdonképpen mindannyian ignoráljuk a hirdetések nagy részét. Különösen igaz mindez az online térre!
Látjuk is vagy csak nézzük?
Hihetetlen gyorsasággal vált a mindennapjaink részévé az internet, és már teljesen normális, hogy az elalvás előtti utolsó, és az ébredés utáni első pillantásunkat a mobilunk kapja. De vajon mennyire tudjuk megszerezni a fogyasztó VALÓDI figyelmét, ha csak szimplán továbbgörget a hirdetésünket látva, vagy továbbkattintja a YouTube-on a reklámvideónkat?
Kizárólag az online trendeket figyelembe véve könnyű abba a hibába esni, hogy az álláskeresők toborzását is a virtuális térre korlátozzuk. Vajon ez a megfelelő stratégia? „Az online kommunikáció kiváló teret biztosít a gyors és hatékony elérés, valamint a visszajelzés szempontjából. Ezáltal egyszerre több felületen is képesek vagyunk megszólítani a célcsoportot, ám az internet sosem lesz olyan hiteles, mint a jelöltekkel való személyes találkozás.” – mondja Elek Emőke, a MÁV-csoport toborzás-kiválasztási koordinátora.
Virtuális vs. valóságos
Ahogyan azt Emőke megfogalmazta, a humánszakma legfontosabb eleme maga az ember, ezért az interperszonalitás nem kerülhet ki a toborzási folyamatból. „A hitelességben és a személyes kapcsolatok erejében hiszünk, és ehhez megfelelő terepet biztosít a HVG Állásbörze.”

Akármilyen fontos része is lesz az online világ a valódi életünknek, sosem tudja helyettesíteni, maximum kiegészíteni azt. Pontosan így kell tekintenünk a toborzásra is. Egy e-mail nem váltja ki a személyes beszélgetést, és egy Skype-interjú sem adja vissza mindazt, amit élőben tapasztalunk. Miért ne spórolná meg a többkörös internetes és telefonos kiválasztást egy sokkal hatékonyabb kiválasztási forma segítségével?
A munkaadó is jól jár
Széll Nóra, a Givaudan Business Solutions Kft. egyik vezetője szerint „egy állásbörze nem csak az álláskeresőknek nyújt remek lehetőséget arra, hogy egyszerre több céggel megismerkedjenek, betekintést kapjanak a vállalati kultúrákba. A kiállítók is egyszerre több potenciális jelölttel találkozhatnak, és felmérhetik, mi befolyásolja a mai pályakezdő fiatalok döntését.”
Ahogy Elek Emőke tökéletesen megfogalmazta, a HVG Állásbörzén tulajdonképpen mindenki ad valamit a személyiségéből, tudásából és cserébe kap valamit a másiktól. Ez pedig csak személyesen történhet meg, hiszen kell hozzá az ember maga.
A HVG Állásbörzén való részvétel nem csupán a helyszínen való megjelenést foglalja magában, hanem komplett szolgáltatáscsomaggal jár. Ha Ön is szeretne a legjobb jelöltek közül válogatni egy nem mindennapi környezetben, akkor látogasson el a rendezvény weboldalára, vagy keresse a HVG Állásbörze szervezőit!