Álláskeresési trendek 2013-ban

szerző: Jobline
2013 augusztus 13.

Szinte mindenki használja a közösségi médiát az álláskeresés során, a mobilját pedig minden 5. álláskereső használja - többek között ezeket lehet megállapítani a legfrissebb álláskeresési trendekről szóló kutatásból, amit a Forbes publikált.

Egy új felmérés szerint az álláskeresők, a toborzók, és a HR-esek szinte 100 százaléka használja a közösségi médiát az álláskeresés, illetve a kiválasztás során, a több oldal közül is elsősorban a LinkedIn-t. A Forbes által publikált kutatásból az is kiderül, hogy a nyomtatott sajtó egyre inkább feledésbe merül. A Manpower által végzett kutatást Észak-Amerikában készítették, a felmérés során 300 álláskeresőt és 100 HR-est kérdeztek meg.

A lap írásából az is kiderül, hogy egyre népszerűbbek a videós interjúk, ezeknek az elsöprő többségéhez a Skype-ot használják. Bár a videós önéletrajz még nem érte el az átütő sikert, de a megkérdezett HR-esek 45 százaléka arra számít, hogy ezeket is egyre többször kérik majd a kiválasztási folyamat során, a válaszadóknak most csak a 19 százaléka mondta, hogy ezt a megoldást is kérik a jelentkezéshez.

A kutatás további megállapításaiból az is kiderül, hogy a LinkedIn után az álláskeresők inkább a Google Plust használják, mint a Twittert, az X generációnál pedig az alábbi a sorrend: Facebook, Google+, Twitter.

Ezen felül a megkérdezetteknek már a 22 százaléka használja az okostelefonját az álláskeresés során.

Munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

álláskeresés  •  munkanélküli  •  trend  •  Facebook  •  LinkedIn
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen